2.50 €

AHOJ, NABOSOPOSKLE, PURE CONFUSION, SAMORAST (7.9.2019, Trnava)

(31.10.2007) CHOICE FOR STORM, LIGHTHOUSE PROJECT, ENDSTAND - Košice, Khoi khoi (report)
Takže day two. To už nemalo byť včerajšie peklo ale poriadne inferno. A nakoniec aj bolo. Po piatich rokoch kapela Endstand opäť v Košiciach. Ale poďme pekne poporiadku. V tento kultúrny večer sa predstavili kapely CHoice for storm ako jediná lokál HC band a ďalej mladá Fínska smečka Lighthouse project, na ktorých som sa tešil asi najviac a hviezdy :) programu mali byť pomaly už legendárna ostrieľaná kapela taktiež z Fínska kapela Endstand. Nuž škandinávska hardcore-ová škola bola zastúpená v plnej sile. Tak ako včera klub okolo pol ôsmej ešte nebol vôbec zaplnený, ale Fíni už boli nastúpení pekne za rozbalenými distrami s bohatou ponukou tričiek, ich najnovších CDčiek a LPčiek a iných upomienkových predmetov, ktoré prítomní radostne rozoberali. A ja tiež. Po ôsmej hodine sa klub už zaplnil veľmi slušne a bolo aj plno nových tvári, ktoré sa na predchádzajúcom dni nevyskytli. No nasledujúci deň bol dňom pracovného pokoja, čo asi je dosť podstatné. Okolo pol deviatej to už na nás vybalila košická hardcore/metalcore kapela Choice for storm. Rozbalili to hneď od začiatku poriadnymi riffmi, ale ľudí to nejako nevyprovokovalo. Snahy o nejaké to rozhýbanie publika vyšli nazmar, a tak kapela dohrala v komornom duchu, čo je škoda lebo energia v tom teda bola! Hrali trošku dlho, ale čo stojí za spomenutie je spev/vresk speváka tejto kapely. Myslím že má doooosť veľký potenciál. Ale bolo to dobré, veľmi dobré... Po tejto kapele nastala menšia pauzička potrebná na zmenu aparatúry, ktorú zase dosť ľudí využilo na nákupy v distrách. No o chvíľu bolo už všetko pripravené na prvých škandinávcov kapelu Lighthouse project a tu som si už bol istý, že vpredu začne byť riadne horúco. Kapela spustila svoj hardcore na publikum na plné gule. Spevák behal skákal hore dole. Tato kapelka to naozaj vie. No ľúdí to nejak nepohlo až na zopár skalných, čo sa snažili to vpredu rozprúdiť. Pár krát sa podarilo zdvihnúť speváka, aby si zaplával no ale podstatná časť publika sa tvárila ako na koncerte v dome umenia. Som myslel, že sa mi to sníva. Ale o tom je asi škoda písať. Ja som si celý part odkrútil vpredu v prvej linii. Škoda, že sa nevytvorila oveľa lepšia atmosféra, lebo táto kapela si to určite ale určite zaslúžila. Takto kvalitný hardcore v Košiciach nevidíme pravidelne. Hrali niečo okolo 30 minút a zahrali songy väčšinou z novému albumu "Gift", ale aj z ich prvotiny "Navigate By Heart" z roku 2006. Prídavky sa nekonali, a ani na to kapela nemala od publika dôvod. Česť výnimkám, ktoré si išli vykričať hrdlo. Ale sám vojak v poli nič nezmôže. A tak kapela prenechala miesto posledným fínskym hosťom a to kapele Endstand. Po úvodnej reči speváka a odznení prvého tónu sa to v klube otočilo o 180 stupňou. To čo sa začalo diať teraz sa ešte asi v tomto klube nedialo. Endstand hrali svoj old skuul hardcore prešpikovanou jednoduchou a učinnou melodikou a ludia sa potili, skákali, vrieskali, zdvíhali päsťe, jeden stagedive za druhým to, čo malo ruky a nohy bolo vpredu a hýbalo sa. Takúto atmosféru si dovolím napísať, že Khoi khoi za svoju dva a polročnú históriu ešte nezažil. Fotografi fotili čo mohli, Endstand peckoval muziku a ľudia sa bavili. Toto bol hardcore. Na pódiu a pod pódiom. Toto bolo niečo, čo si každý z nás zúčastnených odniesol domov. Endstand hrali perfektne, staré aj nové veci jedna pecka striedala druhú. No majú si z čoho vyberať, veď vo svojej desaťročnej histórii toho nahrali až až. Na konci pridávali a pridávali. Až nakoniec toto inferno skončilo. Ale už dlho som nestrávil dve hodiny zo života tak zmysluplne ako na tomto koncerte a dúfam že som nebol jediný;) Dúfam, že sa tam zas stretneme na nejakej ďalšej Heartcore-ovej fieste. A na záver už len napísať: veľká vďaka organizátorom za to, že sa im podarilo dotiahnuť sem do Košíc tieto dve fínske hardcorové klenoty. Tešilo ma.
A ako obligátne:

Tento report už bol zobrazený 565 krát!
 Autor: Milosh