ONDREY ZINTAER, SEDEM MINÚT STRACHU, MAREK MARCHIN (22.5.2021, Bardejov, Bašta)

SEDEM MINÚT STRACHU / the WILDERNESS MC

MEDICATION TIME (Česko + Nemecko)

Igor Bancer strávi narodeniny vo väzení

24.10.2008 DISPLAY, NA SMIECH, TOY PIŠTOĽS; Brezno, Bombura

Autor: Marián | Počet videní: 1408

Konečne! Po štyroch mesiacoch sa opäť úprimne a nedočkavo teším na koncert. Pocit úplnej radosti nastáva po nástupu do vlaku. Z Košíc do Brezna vyrážame v počte dva. Hm, prázdne kupé, ideálny spolucestujúci kolega, rozumieš, šetko, rozprávková tvárička, ideálne miery, punk, romantika a tri hodiny cesty. Keď tak zrazu sa pri dverách našeho kupé objaví podivná postava, v jednej ruke džús a v druhej pizza, vysvietený úsmev, hlási: „Vy idete vlakom, hurá, idem s vami, idem do Banskej Bystrice.“ Kokot, pozriem lepšie už pri mne sedí Skulo! Jebem na to, idem sa podrezať! Z rozprávky dráma. Už sme v Brezne, na stanici sa idem ešte vysrať, dostávam zelený a biely toaleťák súčastne. Luxus, západ sa prejavuje. Splachujem všetky sračky! A aby bolo jasné Skulo medzi ne nepatrí...v skutočnosti ho mam rád...aj keď sa tak netvárim, ale podľa mňa vie presne o čom je zábava, punkrockový život a hlavne úprimnosť a kamarátstvo. To sa dnes váži, rešpekt! Dobre, koncert: Bombura, zaujímavé miesto na koncerty, pred koncertom už aj dosť veľa ľudí. Po Bombure behá starší pán s papierikom, kde ma napísané názvy kapiel a vykrikuje: „Ktorí sú NA SMIECH?“. Originál, keď sa pýta Kosta z TOY PISTOLS: „Ty si na smiech?“. Zabité:D! Takže prvá kapela DISPLAY z mesta Napajedla. Ide o jednoduchý crust/punk, poväčšine dva spevy. Podľa mňa ide ešte o mladú kapelku, čo je aj trochu cítiť, ale pohoda. Bavím sa a to je základ. Ľudia poväčšinou posedávajú a popíjajú. Každopádne cítiť spokojnosť aj zo strany kapely, aj zo strany ľudí. Potom nám idú zahrať NA SMIECH a to je pred pódiom už riadna zverina a v klube riadne dusno a teplo. Prvý song, som dosť v piči. Ako pomerne stará kapela, zase chalani ešte mladí, to nestíham počúvať ako hrajú a pozerať ako masírujú tie gitary. Na pohľad aj posluch skvelí muzikanti. Úprimne čakal som málo, dostalo ma to úplne, rýchly energický premakaný punk. Takže úplne sa bavím aj keď do zbesneného davu sa neodhodlávam! Texty moc nevnímam, zase vnímam zaujímavé prejavy speváka, pomerne dlhé, no najdôležitejšie, že nie sú nudné, ale pútavé. Pomerne dlhé vystúpenie, ale nenudí ma ani jeden song, na záver jeden song venovaný pre mňa a spolucestujúcu kolegyňu :-). Ďakujeme. Kapela s ešte veľmi ďalekou budúcnosťou. A na záver TOY PISTOLS. Myslím, že je to jediná kapela, ktorá sa mi nezhnusila od mojich úplne prvých začiatkoch až po súčasnosť, pravé naopak. Klub je úplne plný, pred pódiom sa deju zverstva, tak to ma byť. Kapelka, dnes už každému známa, rýchly, politický HC/punk avšak naživo ešte ďaleko viac pritvrdený, paráda. Tak toto ma bavi úplne! Fakt si nepamätam, kedy som sa naposledy tak bavil na koncerte. Zaujímavé prejavy pred songami poväčšinou Krtka, dobrá šou kapely a super odohratý koncert. Hrajú „Vivat Slovakia“, „Chcem vidiet horiaci parlament“, „Nezamestnaný“ + takmer všetky skladby z albumu „Prispôsob sa, alebo zdochni!“ + jeden novy val. Nech si vraví kto čo chce, pre mňa je to kapela s dobrou muzikou, dobrými textami, kapela, ktorá mala a pravdepodobne ešte dlho bude mať čo povedať, a pravdepodobne bude mať ešte pod sebou aj plno závistlivcov, ktorí sa za roky svojej existencie nevedeli posunúť o krok ďalej, a tak sa musia do seba posierať rovnako ako vo svojich začiatkoch. Toľko k tomu, po koncerte vykecavačky z kapelami a super atmosféra a ujeby! Nakoniec chata, mimo ľudskú existenciu, tma, hmla, chlad, žiadna elektrina, mrte ľudí, malo miesta, fasa nálada, pofiderné jazdy autom, masaker! Zaspávam, spím, je mi nádherne teplo až pokial sa nezobúdzam na masírovanie svojho zadku nohami basaka z kapely Display, buď je gay, alebo si myslel, že som žena! Až na prebudenie :-), dokonalý deň! Konečne!