2.50 €

(28.10.2011) PROCES OF DECAY, HIROSHIMA NIGHTMARE - Spišská nová ves, Interactiv (report)
Už neraz sa ma niekto pýtal, ako je možné, že sa po každom koncerte niekde zamotám alebo sa niečo sa dokurví, a tak je stále o čom písať. Rozmýšľal som nad tým a vážne už dávno nebol žiaden koncert, že by koncert bol len o kapelách, šli sme po ňom rovno domov a o 11 posteľ a šichta, koniec dňa. Avšak predvčerom sme takýto koncert absolvovali (SCHLITZ z Rumunska a QUARTIER LIBRE z Francúzska v košickom Collosseu), 5 platiacich, koncert skončil o 10 a hajdy domov. Kto nebol, môže ľutovať. No o tomto koncerte som vôbec písať nechcel, len som odbočil, že aj takéto koncerty existujú.
Marek sa rozhodol opäť niečo zorganizovať, a tak vo svojej kancelárií priklepol pomoc dvom juhočeským kapelám PROCESS OF DECAY a HIROSHIMA NIGHTMARE, ktoré mali cestu okolo. Piatok a obe so speváčkami, to len pridáva plusy. Aj keď u nás neznáme mladé kapely (čo je u nás známe???), ale prečo si nespraviť výlet. Tento postup odporúčam aj ostatným, ktorí stále len nadávajú, že sa nikde nič nedeje, a preto musia chodiť do krčiem. Viem, že všetky tie vstupné sú kurevsky drahé /dnes až 1.50!/ za čo by si chlastal?
Z Košíc ideme až traja, najprv nasadneme na osobák, ale v momente ešte na stanici prestupujeme na rýchlik. Cesta klasika až kým nestojí vlak nejak dlho v Markušovciach. Prichádza teta štikmajsterka a oznamuje nám, že sa pred nami vykoľajil nákladný vlak a že to môže trvať hodinu aj viac, kým dajú všetko do poriadku. Vystupujeme a ideme skúsiť stopa. Toľko ľudí a aút si Markušovce určite nepamätajú ani zo svadby miestneho richtára. Za niekoľko minút nám zastavuje týpek, ktorý tiež prišiel pre priateľku a vyhadzuje nás na želeničnej stanici. Tu sa k nám mala pripojiť ďalšia časť výpravy, ale vlaky vraj stoja aj opačným smerom. Takže máme čas na bagetu (skrytá reklama) a ideme do klubu. Nová koncertná lokalita Interactiv club sa nachádza až na konci hlavnej (celkom pekná, vzdialene podobná prešovskej). Prichádza po nás Marek a nesie nás do zamrežovanej herne. Koberce, LCDčka na stenách, slušný podnik, dnes to bude zaujímavé. Dávame pejvo a prichádzajú kapely. Účasť je klasická na Spišskú novú ves, nejakých 30 falátov, z toho len nás mimovešanov je len 5. Prví to rozkladajú PROCESS OF DECAY. Občasne crust, metal alebo hard core, občasne mix všetkého naraz. V pohodičke. Ľudia asi čakali čosi iné, v polkruhu len čumia. Nerozprúdil ich speváčkin krikľavý hlas. Krátky, ale celkom v pohode set. Zato HIROSHIMA NIGHTMARE sa mi viac vryli do pamäte. Možno aj tým, že majú dve skladby na kompilačke Posloucháte Jižní Čechy a celé demo sa dá vypočuť na bandzone. Hold, nahrávka robí svoje. Dve gitary, mužský a ženský spevy, tvrdší hard core punk s pomalšími pasážami, neviem k čomu to mám prirovnať, mal si tam byť. Sem tam sa potkne aj niekto s pivom, ale ináč opäť žiadna tančená choreografia. Čo už. Naj song určite "Hiroshima"! Len ja som cítil kúsok trémy pri oboch kapelách? Ale to nevadí. Nie sú speváčky z oboch kapiel sestry? Na nový rok chystajú split LP, tak si ho niekde odchyť.
Po koncerte učíme kapelu na slovenskú tequilu, spať ideme k Marekovi (po tristoosemnásty krát vďaka) a ráno osobákom domov. Fajný piatok.

Tento report už bol zobrazený 428 krát!
1 2 3 4 5