Forever Megashit XIII. (14 - 15.6.2019, Bardejov)

INCRIMINATE, LOWEST CREATURE, LEEWAY (28.5.2019, Košice, Collosseum)

RATPACK - Mor CDr

Pozvánka na Forever Megashit XIII.

Info zine #1 / 1997

(14.1.2012) SOUND OF QUALM, ŽELEZNÁ KOLÓNA, ILÚZIA, ROZPOR - Bardejov, Jazz rock café (report)
Wow! Kde začať? Táto sobota bola prepchatá dobrými koncertami v každom kraji (Bardejov, Revúca, Lučenec, Čadca, Sereď), ja si vyberám sever našej republiky. Už o 4 nasadám na poschodový vlak s tým, že mám 2 hodiny na oddych a čítanie starých zinov. Lenže pán se přepočítal a dělal předčasne účet bez hostinského .. vedľa mňa si totižto sadajú maturanti z Lipian, ktorí boli v Košiciach na doučovaní a celú cestu sa nahlas rozprávajú a gadžujú. To by mi vôbec nevadilo, ale vadili mi tie múdre reči, ktoré viedli. Niekde pred Kysakom nastala prudká hádka, či je ťažšie právo alebo medzinárodné vzťahy a kto kam chce ísť. To všetko prekladané dobrými radami typu "Na takú školu potrebuješ všeobecný a politický prehľad. To by si mala pozerať každý deň správy na TA3 a Markíze a každú nedeľu Na telo." Už už som sa aj chcel zapojiť, ale bál som sa, či ten rozhovor pre mňa skončí nejakým § za ťažké ublíženie na zdraví. Keď toto sú budúci slovenskí právnici a diplomati, tak dovi dopo, sťahujem sa do lesa. V Prešove našťastie prestupujem na motoráčik a stretávam tu Sviňuchu z Prievidze a jeho koncertnú partnerku. V Kapušanoch presadávame do zadného vagóna a tam začína ďalšia sranda. Dva páry sedadiel tu obsadili prešovskí pankáči. Nechcem tu nikoho moralizovať, ale správali sa horšie ako tí, ktorých akože "kritizujú" a "bojujú" proti nim. Ale dosť bulváru, prejdime ku koncertu. V Jazz rock café sme okolo 6 a ešte tu vôbec nikto nie je. Ani aparatúra. Tak sadáme rovno ku zdroju a zdravíme sa s ľuďmi, ktorí pomaly prichádzajú, ale všetci majú evidentne času habadej. Vraví sa, že pomaly ďalej zájdeš, a tak okolo pol 9 až 9, kedy už boli kapely na mieste a klub dostatočne naplnený. Domáci SOUND OF QUALM načali večer ako sa patrí. Síce väčšina ostala chlastať vo vedľajších miestnostiach, ale skalní, ktorí ostali, neľutovali. Chlastať môžu hocikedy, no SoQ so svojím emotívnym hard coreom nevystupujú každý deň (satanužiaľ bubeník pravidelne odchádza za prácou do Talianska, takže je to o to väčší sviatok). Už som to tu dávnejšie písal, bol som na viacerých emotívnych kapelách, ale všetky ma skôr nudili, ako keby vo mne mali vyvolať nejaké emócie. Ale SoQ je tomu presne naopak. Pod kožu zachádzajúce osobné texty prešperkované dvoma gitarami. Nechýbala skladba venovaná Vladkovi Kačmárovi, alebo o tom, čo by sa stalo človeku, ktorý by ublízil vášmu dieťatu, alebo zhudobnený text vyškrábaný dievčinou v koncentračnom tábore. Žiadne predstieranie, ale skutočné slzy v očiach. Dnes sa mi to zdalo oveľa rýchlejšie ako naposledy, takže nemám čo vytknúť. Organizátori koncertov, napíšte Ferovi do Bardejova, budete nemilo prekvapení. O druhú ŽELEZNÚ KOLÓNU sa už začalo zaujímať oveľa viac ľudí. Nie je sa čomu čudovať. V týchto končinách sú dobre známi, raz sa im tu už podarilo aj hrať (raz aj nie, vďaka PZ SR, ktorí nás ochraňujú proti extrémistom), ale hlavne kapela koncertuje veľmi sporadicky (mali v roku 2011 vôbec nejaký koncert?). Hrali skoro všetko z cédečka, okrem "Kuriev" a "Keď sme...". Ľudia skáču z maličkého pódia, spievajú spolu s kapelou staré známe skladby a ani spevák Shupo nezamrzol na mieste, ale zamiešáva sa k ľuďom. Pridáva sa ešte jedna skladba a pracú sa dole z pódia. Po rokoch skvelé predstavenie s kvalitnými textami. Omáčky bokom, na ILÚZIU som sa tešil najviac, aj keď som ju spomedzi všetkých dnešných kapiel videl najviac krát. Ľudia (samozrejme, že väčšina prišla len kvôli ROZPORu) kapelu najprv nesmelo očumuje, ale keďže sa pri takej muzike nedá stáť v pozore, pomaly sa pridávajú k punkovému cirkusu. Budem sa opakovať? Musím! Skvelý set, tak ako vždy. Počuť si mohol skoro komplet LP "Búrka" + ukradnuté Dášove skladby "Vlastnou vinou" a "Legenda o bájnych pankáčoch". To, že je teraz Dáša v Indii neznamená, že mu budete kradnúť pesničky a že sa o tom nedozvie. Bonzujte to na nich a háre Dáša vám dá! Haha! Zaplával si aj spevák Peter s jeho pupkom, tak isto aj gitarista Michal. Aspoň sa na chvíľu uvoľnili z tej pučenice :) No a do štvorice ROZPOR. Že vraj ďalší extrémisti. A so slnečnými okuliarmi. Preboha! Čo by na to povedali vaši starí rodičia? Nesledujem ich od začiatku (šóra pri bare bola počas všetkých kapiel nekonečná) a niekedy treba aj poohovárať ľudí, ktorí tu nie sú nie? Asi je každému jasné, že na ROZPOR bol totálny bordel, na "Až do konca života" najväčší a spieva každý. Na ROZPORe je skvelé to, že hrajú prierez všetkými albumami, takže aj keď niekomu nové LP nesadlo, tak si mohol vychutnať aj klasiky z "Ilegálnej spravodlivosti". Hrali viac než hodinu. Po koncerte ide pomaly, ale isto každý po svojom. Po menšom incidente na bráne, kedy nejaký miestny chcel poriešiť nejakého okoloidúceho nácka, sa s Ferom dekujeme a vezie ma autom do svojho domčeku v Andrejovej. Po 4 kapelách bohovský kľud. Nikde ani len šepot, nie to ešte nejaké autá alebo opitá mládež ako u nás na sídlisku. S Ferom ešte chvíľu v kuchyni kecáme o všetkom možnom, ale únava si vyberá svoju daň, a tak zaliezame do postele. Ráno mám nachystané parádne raňajky, Fero ma hádže až pred stanicu a osobákom cestujem domov. Výborný večer s výbornými kapelami, plus som tu mohol opäť stretnúť staré známe tváre a pokecať s vami. Dúfam, že čoskoro opäť v okrese Bardejov. Ferovi veľká vďaka za 5* servis. Dúfam, že ti ten alternatívny priestor výjde a stretneme sa na koncerte rovno v ňom!

Tento report už bol zobrazený 991 krát!
1 2 3 4 5
Hodnotenie reportu: 1.56