DADCARE, ĎAS, GATTACA, LAKKA, NABOSOPOSKLE, PIVNICA, RANA, SAMORAST (25.5.2019, Slovenská Ľupča)

INCRIMINATE, LOWEST CREATURE, LEEWAY (28.5.2019, Košice, Collosseum)

KAZOSTROJ - Promo 2019 7"

Pozvánka na Forever Megashit XIII.

Diskusia #1 / 2000

(3.3.2012) HUMAN ERROR, NOTHING MORE TO EAT, GAF, FEASTEM - Budapešť, Szabad az A (report)
Tak k tomuto som sa dostal ako slepý k husliam. V sobotu mi znenazdajky príde telefonát, že či náhodou nemám chuť ísť do hlavného mesta Maďarska na koncert. A vravím si teda.... ale jo, čoby ne. I keď pri peniazoch som teda moc nebol. O piatej naskakujem do dodávky. Následne nato sa chvíľu riešia infantilné spory tipu, kto bude sedieť vpredu a kto pri okne. Potom sa rozvírila nečakane prudká polemika ohľadom toho, kam sa pôjde teraz. Pumpa? Lidl? Tesco? No skončilo to takmer bitkou. Kompromisy našťastie nalezené boli, takže každý obdržal chladenú 12-ku, v aute sa púšťajú nestarnúce evergreeny a la nemecký dance floor 90-tych rokov, (Salco, Capitan Jack spol. na hrad!!!), a cesta nám ubehla ako voda. Na mieste sme načas. Szabad az A je v podstate také kultúrne, autonómne centrum. Ak si dobre pamätám, tak jej súčasťou je celá jedna obrovská budova. Vnútri je dvor a samotné miesto hrania sa nachádza v podzemí. Vyzerá to famózne! Kuriozitou bolo, že sa tu neplatilo vstupné tak úplne tradične. Takže čakal nás tam jeden študentík, ktorý nám dal formuláre, kde sa vyplnili údaje ako meno, dátum narodenia, tel. č. a email. Nato sme dostali členskú kartu a poukážku v hodnote 500 forintov, ktorou môžeme platiť na bare. Ufff!!! Tak takýto postup som ešte nezažil. Vchádzame dnu a vyzerá to ozaj zaujímavo. Celú sál tvorí úzka chodbička na konci ktorej je pódium aj s aparatúrou. Je tu aj malý improvizovaný bar. No mne to sa ľúbi velice. Otvárací ceremoniál majú na starosti ako správni hostitelia, domáci buriči HUMAN ERROR. Je to pre mňa už overená kvalita. Hc-crust s občasnou prímesou punku. Zbustrovaná basa, excelentný spev. Vidno, že chalani sú tu doma a určite tu nehrajú prvý krát. Takže odozvy od publika spočiatku len také adekvátne. Ku koncu už to vyzerá lepšie a strhne sa aj väčšia strkanica vpredu. Je to pre mňa výborná kapelka, ktorá maďarskú hc-punkovú scénu doslova zdobí. Majú zjazdenú už takmer celú Európu. A pre dnešný večer svoj účel dokonale splnila. A to spracovať ľudí a nažhaviť pre hlavné hviezdy. Ďalšími na rade sú Fíni NOTHING MORE TO EAT. Pamätám si, že hrali nabušený grind s dvoma vokálmi. Dosť hopsavá záležitosť. Vokalisti si spevavé part striedajú rýchlosťou helikoptéry. Tým pádom je niekedy dosť obtiažne trafiť, kto bude kedy zjapať murmur a kto škrekot. Jako dalo sa. Aj samotná hudba je dosť premenlivá, takže ma nestíha nudiť. Mňa to bavilo, prečo nie. Mimochodom medzi kapelami hrala prevažne orientálna a jamajská hudba, čo ma príjemne prekvapilo. To len tak na okraj. Tretí sú opäť Fíni a opäť to bude podobná hudobná produkcia. GAF. Toto bol už vlastne gore grind. A ten ja moc nemusím. Naživo to ale bolo v pohode. Členovia nahodení v tričkách ako Bon Jovi a I love you Justin Bieber. Proste nadhľad, sranda a brutálna muzika sa k sebe hodia. Počas setu si spevák dokonca vymenil tričko s jedným fanušíkom. Na spevákovej hrudi sa teda objavil hezoun Peter Andre. (pre hudobných analfabetov, Peter Andre bola hudobná pop ikona, ktorá v 90-tych rokoch valcovala všetky hitparády). A ako posledný nám spríjemňovali večer taktiež prišelci zo severu. FEASTEM. Grind – fastcor nájeb. Evokuje mi to rýchlosťou YACOPSAE, ale cítim tam trochu aj vplyv BLOODY PHOENIX, alebo aj švédskych DODSDOMD (hlavne v tých vokáloch). Ultrarýchly nájeb, ktorý spomalil len veľmi zriedka aj to len na to, aby do nás napálil ešte väčší nájeb!! Bradatý, pokérovaný spevák týra hlasivky, čo mu sily stačia a zvyšok kapely mu zdatne sekunduje. Pre mňa suverénne kapela večera!!! FEASTEM si právom vyslúžili najväčšie ovácie a najväčší moshpit. A celkovo pôsobili tak nejako priateľsky a skromne. Po dohratí si podávali ruky s ľuďmi a tak. Moja prvá návšteva koncertu na území Budapešti skončila nad očakávania dobre. Bol som spokojný po všetkých stránkach. A dúfam, že som túto zaujímavú lokáciu nenavštívil posledný krát. Hálás koszonet Uraim!!!!

Tento report už bol zobrazený 654 krát!
 Autor: Radim
1 2 3 4 5