So 26.10.2019
ONEWAY SYSTEM (UK), ZIMMER FREI (CZ), the WILDERNESS (SK), LUCIFER EFFEKT (CZ)

Vsetín, 3 opice

10.00 €

ITS EVERYONE ELSE, MAKATA-O (18.10.2019, Bardejov)

(20.4.2012) ADACTA, DAVOVÁ PSYCHÓZA - Bratislava, Obluda (report)
Na legendárnu Davovku som plánoval ísť až 27-ho do Šaľe, no pracovné povinnosti mi to neumožňujú. Z KN si to mierime v počte dvoch kusov. Teda ako sa to vezme. Všetko prebiehalo ako na drátkach do chvíle, kým som ja debil nenaskočil na nesprávny vlak. Takže nasadám na Zámocký a trpezlivo vyzerám kamoša. A on nikde!! Behám teda hore dole po vagónoch a po ňom ani stopy. Celý nasratý sa mu snažím dovolať, no bez výsledku. Tým pádom sme sa stretli až v Blave. Pičujem jak chorá vrana, no Duško samozrejme spíval podobnú pesničku a pol Obludy sa aspoň dozvedela, čo som to za pablba. Ako na potvoru mi ešte mladá pani predala polovičný lístok a v Galante ešte hodinu moknúť na stanici. Do Obludy nakoniec dorážam okolo pol desiatej. Pred klubom hlava na hlave, tlačenka jak hovado. Platím vstup, prepchám sa cez dav a na pódiu to už drhne stará, známa značka ADACTA. Prišiel som akurát tak na polovicu setu. Vidím ich už snáď po stý krát, samozrejme opäť energické vystúpenie. Slušne naštartovali publikum. V takej mase, aká ta bola sa rozhodne muselo dosť blbo pogúvať. Akurát mi trochu vadilo to neustále vykrikovanie typu: "My chceme Simonu!" a pod. Rozhodne mi to prišlo dosť infantilné. Gargameľ je podľa mňa dosť adekvátnou, vokálnou náhradou a basta!!! Prepchávam sa k pultu, objednávam Capitanov Morganov, zvítavačky s kamošmi a pod. Ubehla necelá trištvrte hodinka a na pódiu sa ocitajú hlavné hviezdy večera. DAVOVÚ PSYCHÓZU je asi dosť zbytočné nejako bližšie predstavovať. Kapela, ktorá si prívlastky ako kult, či legenda na rozdiel od všetkých tých KARPÍN a CONTAINEROV, bezpochyby zaslúži, a to plným právom! Chalani pritiahli velice slušný dav, a aj vekovo to netradične vyzerá veľmi pestro. T.j klasickí puberťáci až po týpkov, ktorým by sa už asi patrilo aj vykať. Mrťe crusterov, punks aj nejaké plešky sa ta mihli. Toto sa podarí len naozaj máloktorej kapele. Tak zhasnú sa svetlá a som pripravený všetkými zmyslami. Úvod si chlapi vybrali "Intro" z albumu Svet žaluje. Emotívny gitarový riff, hovorený text a v pozadí plátno na premietanie záberov z rybolovu. Príjemné spestrenie. To, čo predviedla kapela, možno skutočne nazvať davovou psychózou. Šialenstvo, skákanie z pódia, my, čo sme boli v pozadí aspoň hrozíme päsťami. Unikátny zážitok! Obecenstvo pár krát aj prekričalo samotnú kapelu, to sa stáva už naozaj len veľmi zriedka. Čo song to hit, ehm zložili vôbec niekedy aj nehit? Jano a spol. sa snažili čerpať vyvážene zo všetkých dosiek, aby si prišiel na svoje každý platiaci. Pochopiteľne odzneli aj tie, ktoré mám rád menej a by som rád počul namiesto nich iné. Ale čo už. Nedá sa vyhovieť každému. Najviac ma potešili "Epitaf pre boha", "Ľudské práva", "Kult osobnosti", "Diskusia", "Depresia", "Ohnivý kôň" atď. Výborný zvuk, takisto aj nasadenie a hráčsky um kapely a v neposlednom rade nenapodobniteľný a originálny prejav Jana Kassu. Proste sme im to všetci zhlti aj s chlpmi. Po asi hodke hrania si ľudia pýtajú prídavky, nasleduje "Čierna diera", a potom ešte čerešnička na torte v podobe skladby "Echo v raji". Tu sa mi už konečne podarilo prepchať trochu dopredu. Čo k tomu dodávať? Už veľmi dlho sa mi nestalo, aby som nejaký koncert považoval za nefalšovaný zážitok. A nejeden poslucháč mal po vypočutí songov sto chutí vybehnúť von a zmeniť svet k lepšiemu. Aj kapela samotná bola veľmi príjemné prekvapená a dojatá z nadšených ovácií publika. Jano Kassa počas koncertu viackrát srdečne ďakoval. A čo som bol tiež príjemne prekvapený aj u ich distra sa ich nová platňa a tričká predávali ako čerstvé rožky. Cesta domov klasicky utrápená, ale za ten zážitok to určite stálo.

Tento report už bol zobrazený 857 krát!
 Autor: Radim
1 2 3 4 5