2.50 €

DOWNFALL OF GAIA, DER WEG EINER FREIHEIT (15.9.2019, Košice)

(21.3.2014) NIČITEĽ, WYNSTON SMYTH, MARESVIN, THE CITADEL - Poprad, Zanzibar (report)
K Popradu nemám vôbec žiaden vzťah. Boli sme tam už asi tri alebo štyri krát na koncert naotočku, ale ináč absolútne nič. Žiadni známi, žiadne zážitky, pre mňa iba prestupná stanica, ak ideme do Tatier. Trošku lepšiu povesť mesta napravil Andrej, keď nás tam zavolal znechutiť publikum. Nakoniec sa mu podarilo polepiť zaujímavý playlist. Z Košíc vyrážajú poobede dve autá o počte 8 ľudí (normálne je problém niekoho zohnať, kto by šiel zadarmo na koncert, teda iba za vstupné!), z druhého smeru je od rána na ceste dodávka s ďalšími siedmimi primátmi, ktorí boli deň predtým v Prahe na KRITICKEJ SITUACI. Postupne všetci nachádzame Zanzibar a diskotéka sa môže začať. V klube to nevyzerá, že by sa tu často odohrávali podobné akcie, je to tu skôr slušné a do začiatku koncertu tu sedí pri vínku mnoho ľudí v strednom veku. Podnik sa začne prerieďovať prvými basovými tónmi NIČITEĽA. Kto nepozná, je to zamaskované drum´n´bass trio zo Spišskej novej vsi. Práveže žiaden bordel, melodická muzika aj pre starších, pri ktorej máš potrebu skákať z jednej nohy na druhú. Keby takto hral Michal Dávid v ´87 v Lochotíne pred DIE TOTEN HOSEN, tak by ho pankáči možno ani nevypískali a neukameňovali. Ale v Košiciach, ako prvotný šok, sa mi páčili viac. S WYNSTONOM SMYTHOM ideme po nich. Vypína sa svetlo, pódium sa mení na diskotéku, ľudia natlačení a robia bordel. Od nás dosť besné nasadenie (že to aj ide, keď sa skúša), všade vidím iba metly z vlasov a zaťaté päste. Dnes masaker. Aspoň pre nás. Haraburdy balíme celí spotení. Na Dánov MARESVIN som bol celkom zvedavý, čo som ich počúval, tak to bol celkom nemilý cirkus. A na koncerte ešte väčší! Minútové výprasky bez nejakých väčích páuz s úplne vytretým bubeníkom. Takto nemôže predsa nikto hrať. Hyper šialené vyklepávačky, gitara hrdzavá cirkulárka a spevák ryhal zo seba rozličné zvuky (ruku do ohňa nedám, že to nemalo texty) až každý čakal, kedy z neho začnú vypadávať vnútorné orgány. Takto ma už dávno nikto nepreplieskal. the CITADEL to na záver "ukľudňujú", aj keď práve na nich bol najväčší kotol a tlačenica. Tričká s nečitateľnými nápismi zrazu vystriedali známe hc mená a dresy. Darmo, veľmi chytľavý old school hard core s melodickými emotívnymi pasážami, žiadne macho mosh metal kokotiny. So spevákom Kristiánom sme sa po koncerte zhodli, že na Slovensku momentálne žiadna iná kapela podobného razenia, ktorá by to myslela úprimne a nehrala sa na drsných hardcoreákov z ulíc NYC, nefunguje. Nálada úplne nepopísateľná, kapela ešte musela zo tri raz pridávať a aj to ju ešte ľudia nechceli pustiť preč. Škoda len, že naživo nehrajú "Biely holub zostrelený" - najznámejšia vec kapely. Výborný set, v najlepšom ale treba prestať, aby sa toho ľudia neprejedli. Ľutujem, že som sa o ich koncerte v Košiciach dozvedel až po ňom. Po koncerte sa podnik dosť rýchlo vyprázdnil, našej posádke sa veľmi domov nechce, tak sa vonku ešte dlhú dobu vykecávame s ostatnými kapelami. Dozvedáme sa, že v MARESVINE na basu hrá Charlie (ex ABORTION) a bubeník je Poliak, ale PO BOX majú v Dánsku, takže je to Dánska kapela haha.

Tento report už bol zobrazený 405 krát!
1 2 3 4 5
Hodnotenie reportu: 2.67