2.50 €

AHOJ, NABOSOPOSKLE, PURE CONFUSION, SAMORAST (7.9.2019, Trnava)

(26.4.2014) VIA ANIMA, NESME, SHALLOV, NEW DEAD PROJECT, THE CITADEL - Šala, Peklo (report)
Ice nine crew má za sebou ďalší úspešný koncertný zárez. Prehliadka obskúrneho hudobného panoptika začína okolo pol desiatej. Ako prvá kapela nám robí spoločnosť VIA ANIMA. Hodnotenia známych boli veľmi pozitívne, takže som celkom zvedavý. Trojica muzikantov (na gitare hrala baba), ponúkla netradičnú koláž grungu, punku, post hard coru, ema, experimentu a ja neviem čo všetkého. A ja s nadšením trieskam dlaňami po každej odohratej skladbe. Na živo mi to tými netradičnými vyhrávkami a surovosťou pripomína starý dobrý PUBLIC. Som veľmi rád, že sa aj na našej domácej pôde dokáže urodiť niečo také zaujímavé a  originálne. Žiadna x krát skopírovaná dis šablóna, ani žiadny cover "Police bastard" sa našťastie nekoná. Akurát ma trochu mrzí, že spevy som takmer vôbec nepočul. Každopádne na ďalší deň snorím po nejakých nahrávkach. Ani o existencii NESME som dodnes ani len netušil. Opäť sa jedná o pre mňa príjemnú poslúchačskú seansu, ktorá ma nechala zaspomínať na starých klasikov ako THEMA 11, MOTHER, EMOR a pod. Pre tých tupších, žiadne extrémne rýchle klepačky, sypačky sa nekonajú. Naopak, kapela navodí skôr ťažkú, jesennú atmosféru. Aj tento krát dávam celý set a aj tento krát odchádzam k pultu nabitý melanchóliou a dobrým hudobným zážitkom. V pomalých emo vodách sa budeme ešte chvíľu potápať. Blaváci SHALLOV nemienia tempo zrýchliť. Kapela je poskladaná zo skúsených borcov (BLASTNOISE, ZSO, CITADEL). Ďalšie príjemné prekvapenie. Pokiaľ by japonský ENVY mali na Slovensku turné, tak by boli SHALLOV ideálnymi adeptmi na predkapelu. Čo je samo o sebe sakra veľká pochvala. Pevne verím, že toto koncertné stretnutie nebolo posledné. No dnes bolo hádam tej melancholickej nálady až - až. Maďari NEW DEAD PROJECT ponúkli publiku rýchlejší, no zároveň melodický hc punk s excelentným spevom a la BAD RELIGION. Na rozdiel od nich však kapela disponuje o niečo tvrdším hc soudnom. Aspoň na živo to tak znelo. Ako na povel pred pódium nabehla asi štvorica punks a poriadne to tam roztočila, dokonca pod náporom dobrej hudby a hruškovice nabehnem do poga aj ja a za pár sekúnd sa decentne zjebem na zem :), asi som už trochu starý na takéto kuloviny hehe. Klasici the CITADEL sa rafinovane šupli na záver programu, asi bolo jasné aj im, že väčšina prítomných prišla kvôli nim. Ostatne sú tu prakticky domáci. Opisovať ich show je už podľa mňa nicméňe zbytočné. Skrátka opäť excelentná dávka poctivého emtívneho hard coru, ktorý dokážu bez problémov preniesť z  nahrávok aj do klubu. Očakávateľne najväčšia odozva, zborové spevy, samozrejme spolu s publikom, ktorý už patrí medzi trademark značky CITADEL. Už aby bol ten sľúbený vinyl vonku!!! Ja viem, že som ani na jednej kapele nešetril chválou, ale môžem snáď zato, že dnes zlá skupina nehrala?? :) Ďalšou sympatickou novinkou pre mňa bola petícia, ktorá vyzývala obmedziť pestovanie geneticky modifikovaných potravín. Takýto presah v punku sa mi páči!

Tento report už bol zobrazený 763 krát!
 Autor: Radim
1 2 3 4 5