2.50 €

DOWNFALL OF GAIA, DER WEG EINER FREIHEIT (15.9.2019, Košice)

(2.5.2014) SOUND OF QUALM, ONE BURNING MATCH - Bardejov, Angels pub (report)
Tak niekedy v stredu som začal zháňať ľudí na koncert v BJ. Keď som sa o  koncerte dozvedel, tak ONE BURNING MATCH bola pre mňa dosť neznáma kapela, akurát čo som vedel že tam boli nejaké korene v techno hardcore RADIO MAQUIS. Tak že ako správny fanúšik som si to nalustroval na bandcampe a dosť sa mi to zapáčilo či hudobne, posolstvom aj prístupom... Tak že takýto koncert sa neodmieta a už vôbec nie 50 km od domova. Tesne pred odletom sa nazbieralo toľko ľudí, že by sme naplnili autobus, no bohužiaľ k dispozícii sme mali len 2 autá, tak že nie každý mal to šťastie sa na koncert dostať, keďže posledný spoj z BJ ide o  22:16, a to myslím že je nereálne stihnúť.
Do klubu prichádzame okolo ôsmej, klub je tak poloprázdny, stretávame staré známe tváre, Francúzi sú nastúpení, podpisuje sa petícia proti vyrubovaniu lesov, ktorá bola voľne dostupná každému kto mal záujem pri vstupe.
Po nie veľmi dlho zvučení prichádzajú na "pódium" bardejovskí SOUND OF QUALM. Dnes to majú nejako nahlas, mne osobne to nevadí. Hrajú poväčšine nové pesničky, čo som dosť prekvapený, a to dosť milo. Staré veci mi prišli dosť jednotvárne, ale pozor nie žeby boli zlé, práveže sa mi veľmi páčili, ale tieto nové sú úplné o niečom inom. Nie som nejaký hudobný odborník ani kritik, ale veľmi sa mi to páčilo, zvuk bol perfektný, ľudí to bavilo, niektorí postarší návštevníci boli myslím, že až v tranze :D (počul som že skoro jak Metallica:D)
Ľudí myslím že celkom dosť na moje počudovanie (cca 40 ks), keďže reklama nebola veľká. Nakoniec pridávajú starú známu "Mamo neplač" čím končí aj ich set. Z piatich hviezdičiek dávam päť, aj keď Satelit bol nepokojný, ja som si vôbec nič zlé nevšimol a len som sa nechal unášať. Dúfam že im to vydrží ešte dlho!
Po nie veľmi dlhej dobe idú na rad francúzsky ONE BURNING MATCH. Na reprákoch ešte pridávajú, čo donútilo pár ľudí si aj zapchávať uši počas setu. Ale zvuk vskutku kvalitný, ľudia natlačení vpredu, z mixu púšťajú dramatické intro a ani neviem ako už sa do nás sype nekompromisný mix punku, crustu a hardcoru... Medzi pesničkami, sú voľné miesta vyplnené nejakými úryvkami (neviem akými :D) Myslím, že odohrali celú ich dosku, dlho som nevidel sa niekoho spotiť tak rýchlo, a to dokonca v miestnosti, kde som rozmýšľal že si dám aj druhú mikinu na seba. Celkové zhodnotenie kapely je veľmi pozitívne, to čo chceli povedať povedali, nehrali sa na veľa, malo to presah, hudobne si myslím, že dosť dokonalé. Som veľmi rád, že takéto kapely sú a že aj v dnešnej dobre si stoja za názorom, či už ide o texty o zvieratách, antifašizme a  podobne. Toto bola kapela fakt že zo srdcom a dali to aj pocítiť, že do toho dávali všetko. Aspoň ja mám takéto pocity po koncerte, ale verím že aj viacero ľudí.
Nakoniec by som sa chcel poďakovať za usporiadanie tohto koncertu, či organizátorovi, či kapelám, že na to neserú aj keď je návštevnosť taká aká je, aj keď ľudia na to serú, tak ako serú. Na túto akciu si budem dlho pamätať, dalo mi to dosť a tu sa mi ukázalo ako by to malo vyzerať. Žiadne veľké pódia, reflektory, podpisy a podobné kokotiny. Dúfam že ešte zažijem takýchto koncertov viac.

Tento report už bol zobrazený 500 krát!
 Autor: DeeGee
1 2 3 4 5