2.50 €

DOWNFALL OF GAIA, DER WEG EINER FREIHEIT (15.9.2019, Košice)

(2.5.2014) SEDEM SUPRAPHON MINÚT FAMILY STRACHU, CHAPAI´AI, ALEA IACTA EST, KAOSQUAD, YACK, AGATHOCLES - Žiar nad Hronom, MSKC Zrkadlovka (report)
Grinding and mincing! Z Košíc vyrážame dvaja autom s haraburdami. Aj keď sme volali ľudí na všetkých možných asociálnych sieťach, nikto sa neozval, ale 54 ľuďom sa to páčilo. Aspoň to. Šliapem na plyn a o 6 sme v Žiari. Dosť skoro, ale okolo kultúraku sa už motajú onášivkované opice a hneď za nami prichádza posádka zo Spiša, takže sme zašitú Zrkadlovku našli bez problémov. Ešte nám aj teta vrátnička ochotne ukázala, kde to je, ale keby len tušila, čo sa tam bude diať ... Dole sa to ešte len všetko chystá, z vedľajšej miestnosti vychádzajú tanečnice. Kultúra všetkého druhu. Rozkladáme pistro a pomaličky sa tu začínajú trúsiť ľudia z celého Česko - Slovenska, zväčša všetko staré známe firmy. Raz by sa mohla urobiť stretávka aj bez koncertu, prekecať by sa dal celý víkend. Dostávam chilli a nové Trhaviny, ktoré idú na odbyt ako teplé rožky, až nestíham nosiť dole ďalšie a ďalšie balenia. Poďme na koncert. Prví to zahájujú "domáci" SEDEM SUPRAPHON MINÚT FAMILY STRACHU. Vysávač, píla, hárajúce sa veľryby, texty o nedeľných rodinných výletoch a Janove brutálne bicie. Sedem minút a je koniec. Mnoho ľudí prichádza až po ich sete a dosť nadáva. Fakt stačia dve červené na semafóroch a prídete o kapelu. Ďalší strach z hluku prichystali maďarskí CHAPAI´AI, na ktorých padajú z každej strany len samé chvály. Ale mňa táto ich produkcia vôbec nezaujala. Tiež pocta 7MON, ale akási nemastná neslaná, našťastie to malo iba nejakých 5 minút. Neviem, asi je moc dávať dve takéto kapely po sebe alebo len nemali svoj deň. Konečne sa chystá prvá "naozajstná" kapela, a to ALEA IACTA EST, ktorým cesta domov trvala dlhšie, ako nám :) Je to šleha od úplného začiatku. Nožík do zadku a môžeš hrať grind core. Samozrejme ostrou čepeľou dovnútra. Poznávam väčšinu skladieb z rôznych splitiek + cover INSECT WARFARE ako chuťovka ku koncu. Jeden z najlepších, ak nie najlepší koncert AIE, aký som kedy videl. Ďalšími pánmi na holenie je pre mňa menej známe trio KAOSQUAD z Južných Čiech. Niekde som letmo počul ich split LP s BEHIND THE CEMETERY WALL, takže som vedel aspoň zhruba o čo pôjde. Ale naživo oveľa väčší náklad ako z nahrávky. Technicky zahrané, aj keď chlapíci čerpajú hodně z death a black metalu. Ale samozrejme veľa klepačiek a nekresťanský vokál. Klobúk dolu. Blížime sa ku koncu. Zgrindovaný hard core v podaní JACK (a ani ich kolegov HUMAN ERROR) ma nikdy nejak extra nebavil a dnes tomu nie je inak. Navyše hrajú nekonečne dlho, tak čas trávime vo vedľajšej miestnosti pri výčape a vegánskych hamburgeroch. Mňam! Prichádza čas kvôli čomu je celá dnešná prehliadka pitoreskných kapiel. AGATHOCLES! Pre niekoho preceňovaná kapela, ktorá vydáva každý nepočúvateľný prd, pre iných legenda, ktorá inšpirovala tisíc iných kapiel po celom svete a ruku do ohňa by som za to nedal, že aj niekde na Marse nehrá nejaký klon AGx. Zo zeme sa dvíhajú aj tí najzničenejší grinderi a predstavenie sa môže začať. Ak si čakal nejaký ultra bordel, tak si na omyle. Toto bola neskutočná punková jazda! Energia rovno do hlavy. Do tanca sa pohupovalo všetko, čo nebolo prišrubované, vpredu úplny bordel, občas aj kĺzisko. Hit striedal hit, pomalšie skladby s polminútovými výplachmi ("Grind is protest", "Lay off me", "A for arrogance" alebo cover od KUOLEMY). Dlhé príhovory pred každou skladbou, hlavne o belgickej nacionalistickej strane a fašizácie celej Európy. Nezaobišlo sa to ani bez prídavkov a je koniec svadobnej tancovačky. Pozostalí pomáhajú raneným dostať sa von z pekla. Mŕtvych je aj tak nakoniec mnoho. Mením nejaké single AGATHOCLES, balíme sa, berieme stopára a za necelé tri hodinky sme doma. Svitá, dojedám vegaburger a idem spať s piskotom v ušiach. Výborný koncert, hojná účasť z oboch republík, dúfam, že sa v Žiari všetci stretneme na FINAL EXIT a the KILL! Alebo ešte lepšie, na Dubníku, ak nejaký tento rok bude!

Tento report už bol zobrazený 479 krát!
1 2 3 4 5
Hodnotenie reportu: 1.45