2.50 €

(10.6.2014) VIA ANIMA, HUNGRY LIKE RAKOVITZ - Banská Bystrica, Bosorka (report)
Už dávnejšie mi písali Taliani HUNGRY LIKE RAKOVITZ ohľadne pomoci s booknutím ich tourka, ale nakoľko som bol presvedčený, že za týchto podmienok by to bolo v Lučenci zbytočné, posunul som celú vec Bosorke, ktorá na ponuku kývla. Bookol sa utorkový dátum a priebežne sa ako support doplnila VIA ANIMA, z čoho som bol mocne nadšený.

Čas plynul a prišiel deň koncertu, vypadalo to, že pôjdem sám, ale nakoniec ma v tom jedna dobrá duša nenechala samého a kolo pol ôsmej vyrážame smerom do Banskej Bystrice. Na miesto dorážame kolo deviatej, pomaly sa zbierajú nejaké hlavy, odpalujeme, zoznamujem sa s Talianmi, tlmočím Bosorke a čakám na začiatok. Po dlhšej zvukovke sa pomaly začína set VIA ANIMA, ktorý je pre nich príznačne, poňatý v komornom duchu. Sviečky na stage-i, tlmené osvetlenie a kapela v polohe sediacej. Spúšťajú nové veci a nechávam sa okamžite uniesť. Hneď prvá vec, Fúkor, ma dostáva rovnako ako na nahrávke, a ja sa len uisťujem, že túto kapelku žeriem všetkými desiatimi. Psychadelické a polohové veci ma v poslednú dobu mocne berú a táto kapela mi bije do noty. Páčia sa mi ich polohy, nálady, rozpoloženie. Páči sa mi ten feeling, ktorý z toho ide. Sú zjav, na naše pomery krásne nezaraditeľní. Aby toho nebolo málo, pre spetrenie si priniesli na pár songov výpomoc v podobe saxofonistky. Set končí a napriek výzvam kapela nepridáva. Mne sa ich muzika, koncert a aj feeling, ktorý z nich ide, páči čoraz viac, a dúfam, že si táto kapela prebije cestu aj mimo naše končiny.

HUNGRY LIKE RAKOVITZ nastupujú po menšej prestávke. Oni sú pre zmenu niekde úplne inde. Ich chaotic hardcore, ktorý čerpá inšpiráciu z každého kútika tvrdej muziky, ma dostáva. Je to pestré, nápadité, napriek mnohým zmenám maximálne zohraté a posadené a hlavne, energeticky nabité ako nukleárny reaktor. Šijú do nás jeden track za druhým, bez potreby zastať, vydýchnuť. Ich set bol ako tatrovka štrku, ktorú ti niekto vysypal na hlavu. Napriek tomu, že nefungujú až tak dlho, pôsobili maximálne profesionálne, čo bolo vidieť aj počas toho, keď gitaristovi odišla struna. Zvyšok sa hneď chytil a vytiahli záložný pomalý sludgový song, ktorý obstál aj bez gitary a set tak napriek technickej chybe nestratil dynamiku. Celý set trval tak cca 30 minút, v ktorom sme dostali solídny náklad. Chalani vypeckovali všetko na maximum, bol to zvukový holokaust, ale prehľadný. Energetická bomba, ktorá bola postavená na precízne zahratých šikovných songoch, kde sa schovalo všetko od grindu cez sludge a math až po hardcore postupy. Ak ťa bavia tieto kombinácie rôznych elementov, mal by si túto kapelu rozhodne pobehať na bandcampe.

Ohluchnutý riešim posledné veci, dohadovačky, tlmočenie. Lúčim sa a vyrážame domov, na druhý deň treba ísť do rachoty. Všetko je ale k spokojnosti, chalanom sa vyzbieralo dosť na benzín, boli maximálne spokojní a ja spolu s Bosorkou takisto. Dva výborné, aj keď rozdielne, sety, dobrá atmosféra, noví ľudia a hlavne kvalitná porcia muziky. Takéto utorky môžem!

Tento report už bol zobrazený 543 krát!
1 2 3 4 5