2.50 €

AHOJ, NABOSOPOSKLE, PURE CONFUSION, SAMORAST (7.9.2019, Trnava)

(6.12.2014) THE SEARCH, KARGE MERI, SOUND OF QUALM, ST. BLACK - Svidník, Holíčstvo (report)
Po dlhom zvažovaní sme sa rozhodli podporiť akciu u Rusnákoch, lebo najprv SOUND OF QUALM vypadli, takže mňa osobne až tak neťahalo isť "len" kvôli KARGE MERI, no nakoniec sme sa dozvedeli že SOQ zahrajú, takže sa už nebolo treba rozhodovať. A tak isto s koncertmi na východe to je posledný mesiac biednejšie, tak toto bola jasná voľba ako si spríjemniť svätého Mikuláša. Koncert ako zvyčajne vo Svidníku v klube Holičstvo, po príchode klub celkom prázdny, stretávame pár známych aj neznámych tvári, tak isto aj kapely sú už nastúpené, akurát že je už skoro 9 hodín a ešte sa ani nezvučí. Ešte by som chcel upozorniť, že všetky názory v tomto reporte sú moje osobné pocity, nikoho týmto nesúdim, nikoho nechcem uraziť ani nič podobné, je to len môj pohľad na vec, ako som to videl, keby náhodou boli zas reči že veľa kritizujem alebo súdim ľudí či kapely.
Dávame nejaké alko/nealko, každý podľa svedomia a možnosti a poberáme sa na prvú kapelu. Večer otvárajú prešovský the SEARCH, čo je pre mňa dosť neznáma kapela, akurát viem že hrajú tkz. deathcore. Bohužiaľ kapela aspoň pre mňa mohla ostať aj naďalej neznáma. Dlhé zvučenie, stále nejaké problémy, nevravím, že to bola chyba kapely, ale komu sa chce pozerať na dlhšie zvučenie ako celý koncert. Asi som si za poslednú dobu zvykol na úprimné kapely ako sú napríklad SOUND OF QUALM, no toto čo som videl u the SEARCH bolo pre mňa nič iné len póza, arogantnosť a hranie sa na niečo. Tento žáner ide úplne mimo mňa, zas nikdy nevravím že som niečo podobné nepočúval, ale teraz vidím len čistú kopírku niečoho čo už bolo. Ďalšia vec boli príhovory. O Kontrafakte? Bez pointy... To čo bolo? Že kto počúva kontrafakt nech sa prihlási... To je príhovor undergroundovej kapely pred pesničkou? Neviem, ale cítil som sa dosť trápne, vlastne už dlho som sa takto trápne necítil... Dokonca si myslím že The Search tam mali vlastného manažéra alebo čo to bolo, proste ich tam obskakoval týpek s bluthooth slúchadlom v uchu, to bola pre mňa konečná. Takže neviem ako to zhrnúť, možno len póza, breakdown, čím viac byť brutálny bez pointy, prepadák... Radšej som sa išiel von prevetrať. Včera zaznela celkom trefná veta po tomto sete, že keď zomrel Mitch Lucker, všetky kapely podobného štýlu to mali zabaliť a nie ešte preboha robiť nové kapely.
Ďalší páni na holenie sú Košičania KARGE MERI. Hneď po prvých tónoch a treťom Birreli sa mi mení nálada o 180 stupňov. Najlepší koncert aký kedy zahrali, myslím si, a to som ich videl asi 5 krát. A tá pasáž s husľovým efektom mi postavila všetky chĺpky. Prasiak a jeho banda vedia postaviť nielen chĺpky. Haha. Po tomto koncerte si kupujem ich debutové CD, aj keď s daným formátom nemám žiaden vzťah, ale proste musel som ich podporiť za to, čo mi tento večer ponúkli. Fakt ďakujem.
Starí známi SOUND OF QUALM na nás hneď vybaľujú extrémne emotívny set, ako vždy. Fero lieta na rukách, ľudia sa bavia, každý je spokojní. Čo ma trošku zamrzelo, že neodznela moja najobľúbenejšia skladba "Mamo neplač". Myslím že takto úprimnú kapelu je dosť ťažké zohnať a som veľmi rád, že sú práve z východu, aj keď je to vlastne jedno. Prosím dajte už von nejakú nahrávku.
Je už skoro jedná hodina ranná a na pódiu sa chystajú ďalší Košičania ST. BLACK. Po názve to poznám, no bohužiaľ nemal som to na živo ešte možnosť vidieť. Na plagáte boli napísané dark-core/metal, nevedel som si predstaviť čo to bude. Mal som dokonca aj dosť obavy. Chlapi ako hora, maskáče, holé hlavy... Ale nesúď knihu podľa obalu. Spevák na prvý pohľad pôsobil dosť tvrdo, no podľa príhovorov to bol dosť príjemný človek, sršala z neho charizma. Hudobne by som to zaškatuľkoval ako nejaký crossover. Ľudí to bavilo, tak isto aj mňa. Na parkete to vyzeralo ako na dedinskej zábave, spevák sa prechádzal až ku baru, dlhé príhovory, ďakovačky. Pre mňa spokojnosť, síce asi na domáce počúvanie nie, ale takto v rámci voľnej zábavy mi určite vystačilo.
Zhrnul by som to ako veľmi príjemný večer až na prvú kapelu, ktorá mňa osobne nenadchla, ba priam urazila. Ľudí bolo celkom dosť, no netrúfam si odhadnúť koľko. Ešte čo by som vytkol tak bol zvuk, fakt by si to pán zvukár mal nejako natrénovať na nečisto.

Tento report už bol zobrazený 828 krát!
 Autor: DeeGee
1 2 3 4 5