aterparty: STRAPATÝ & DANISA, KVASO & SLUŠNÉ BABY SS

, Trangoška

THE WILDERNESS - III. (PHR)
14.00 €

ITS EVERYONE ELSE, MAKATA-O (18.10.2019, Bardejov)

(12.8.2015) MY TURN, BLIND RELIEFS, FRIEND OR FOE, NAYSAYER - Košice, Collosseum (report)
Máme takú tradíciu. Každoročne dojde z UK kamoš pozreť svoju rodinku a v  rámci toho si vyberie jeden koncert, kde sa vyberieme. Proste taká tradícia. Tento rok to to pripadlo na túto akciu, takže už na druhý deň po jeho prílete smerujeme do KE. Akcie tam majú šťavu, auto jesto, tak prečo nie. Nejak mi nevadí, že vlastne nič z toho nepoznám. A keďže som prokrastinátor hrubého zrna, čítaš tento report s mesačným oneskorením.

Prichádzame tak akurát, odpaľujeme a hore sa to začína ešte než filter skončí v popolníku. Ide sa načas, štyri kapely sa musia vystriedať, než príde policajná hodina. Prví berú stage MY TURN z Grécka, celkom dobré nápady, ktoré trpia kostrbatým prevedením. Cítiť z toho potenciál a nápady, gitaristi šlapú, ale bubeník proste drevený. Brzdí to celú kapelu aj výkon. Takže ostávajú rozpačité dojmy.

BLIND BELIEFS z Belgicka sú o podstatne energickejší a zohratejší. Je to cítiť, počuť a aj vidieť. Tento typ HC ma až tak neoslovuje z nahrávok, ale naživo je to celkom fajn. Tažký, hutný, masívnymi gitarami prestúpený twostep ako má byť. Má to spád, energiu a pekne to odsýpa. Celkovo mi sety kapiel prídu rýchle a koncert uteká, ani neviem ako. Pred pódiom to vyzerá, ako inak v KE, pekelne. Ľudia lietajú cez seba. Atmosféra parádna. Teplota vzduchu dvesto stupňov. Potíš sa aj za ušami.

Tretí v poradí, Amíci FRIEND OR FOE sú naisto pre mňa najlepšia kapela večera. Je to najpestrejšie, najdrevenejšie a najbližšie k hudobnej podstate HC, aspoň v mojich očiach. Hrajú s nasadením, tlakujú a songy sa striedajú v zbesilom tempe. Má to potrebný punkový feeling a intenzitu. Energia na všetky strany. Pred stagom peklo, vytiahol sa už aj koreň stromu, ktorý v pite berú ľudia do ruky a o WTF mosh nie je núdza ani tentokrát. Celkový dojem top, toto ma zobralo a bavilo rozhodne najviac. Neviem, či sa mešká, alebo čím to je, ale mám pocit, že FRIEND OR FOE hrajú najkratšie. To ma troška mrzí, ale musí sa stihnúť všetko. Vrchol line-upu.

NAYSAYER, tiež z USA, ma po predošlom sete bavia takisto, ale ten feeling mi tam kúsok chýba. Je to dosť strednotempové a na môj vkus sa tam málo punkovo primitívne jebe od podlahy, ale celkovú atmosféru vygradujú ľudia, takže set je dobrý. Inými slovami, na to, že z nahrávky by som to asi nedal, ma to naživo tým prevedením a energiou strhne. Samozrejme za mohutnej podpory ľudí, ktorí to tu vždy atmosfericky dotvoria. Tu sa proste tie decká vedia baviť. Set sa odsype, podobne ako pri predošlých kapelách, brutálne rýchlo a ani sa nestihnem uvedomiť, a je po showke.

Zhrnúť sa to dá veľmi jednoducho. Išli sme, videli sme, zabavili sme sa. Koncerty, ktoré robia chalani z Outcasst crew majú už svoju povesť, koniec koncov toto bola už 25. akcia, ktorú spáchali. Ľudia dôjdu vždy, bavia sa kráľovsky a atmosféra tých koncertov je zakaždým výborná. Rovnako ako v  tomto prípade. Ostáva len dodať, nech to chalanom stále šlape, nech chodia ľudia a nech udržia s takouto latkou ďalšie miesto, kde si môžu kapely booknuť dobrý gig. Určite sa tam opäť niekedy vidíme.

Tento report už bol zobrazený 319 krát!
1 2 3 4 5