2.50 €

(8.10.2016) BLIND RÄTTVISA, LUTRA, ROXOR, THE WILDERNESS - Banská Bystrica, Kaktus (report)
ROXOR sa vrátil na pódiá, ktoré neznamenajú nič. Chcel som ich niekde vychytať a v tomto prípade bola Banská Bystrica s týmto line-upom ideálnym kandidátom. Prichádzame plné auto už dačo po siedmej, na mieste kľud a dokopy pár ľudí. Kopa času. Zisťujem, že som z domu zobral drtičku, papieriky, ale zabudol som náplň do miešačky. Chvíľu prekonávam nervozitu z tohto faktu, nakoniec sa uzmierim s tým, že na takejto akcii to predsa nejak dopadne v môj prospech. Neskôr oslovím odporúčaného typa. Neprišiel na koncert, ale je maximálne v pohode a počas bafkania debatíme o pokri, na ktorý za pár minút odchádza a ktorým si systematicky privyrába na základe matematických postupov. ITčkár a matematik sa nezaprie. Zaujímavá debata, ktorú by som tu nečakal. O polhodku neskôr ma nájde iné brko a potom prichádza ďalší Lučenčan, o ktorom ani neviem, že mal prísť. Niečo so sebou doniesol, takže kríza je zažehnaná.

Bledneme a čakáme. Nie a nie sa to začať. Sem tam niekto niečo znesie dole, ľudia sa postupne nazbierajú, ale začiatok v nedohľadne. Je zhruba desať dvadsať, keď sa konečne začne. Už bolo načase. BLIND RÄTTVISA otvárajú. Som príjemne prekvapený zvukom, konečne som tu na akcii, kde zvuk nie je vyslovene tragický. Toto bolo vždy najslabším článkom koncertov v Bosorke a je to napravené. Teším sa z toho. Má to zrejme na svedomí zvukár, ktorého tu vidím prvý krát. Udrží tento štandard počas celého večera. Pecka. Toho pána sa treba držať! Set BLIND RÄTTVISA je celkom svižný, ale po čase mi to začne nejak splývať a ponáša sa mi to jedno na druhé. Niečo tomu chýba, možno troška zmien a sem tam odbočiť mimo tie rovnaké gitarové postupy. Ku koncu mám pocit, že už to preťahujú. Je to je pravdepodobne dôsledok toho nekonečného čakania, už chcem aby to odsýpalo, keďže dohrali niečo pred jedenástou. LUTRA ma baví o dosť poznateľnejšie, na FFUDe mi ušli a tu som to chcel napraviť. Temnotou oblíznutý crust, ktorému nechýba to podstatné pre tento štýl: melodika pri zachovaní tlaku, pestrosť v aranžoch, aby ten d-beat nenudil, posadená, presná a úderná rytmika a masívny sound. Kvalitné porobená muzika s precíznym prevedením. Optimálna dĺžka setu. Nedá sa k tomu nič vytknúť. Moc si to užívam. Pre pódiom už zaslúžené besnenie, akurát mi vadí to, že sa pár krát jeden týpek snaží stiahnuť k nim dopredu mňa a pár iných ľudí. Pochopí to, až keď mu už s nervami strhnem ruky z  bundy. Odkaz pre teba: keď budem chcieť ísť, pôjdem. Nemusíš rozmýšľať za mňa. Bav sa a nechaj sa ľudí baviť po svojom. Inak je to otravné.

Ideme vonka sa posilniť pred setom ROXOR. Vraciame sa akurát na začiatok. Po pár tónoch viem, prečo som rád, že sú späť. Hutný, ponurý crust so závanom nevyhnuteľnej smrti, ktorý dokáže pohltiť priestor. Songy sa striedajú, chalani to nenaťahujú a tak dostávame medzi uši jednu bombu za druhou, hlavne z poslednej LP "Obraz doby". Má to nápady, prevedenie, silu, zvuk, feeling, hustotu. Poctivý, kompaktný, muzikálne zručný crustový náklad. Pomaličky ti celým setom vybagrujú dušu. ROXOR hrajú a znejú špecificky a svojsky, identifikovateľne a je to pecka, mať ich tu opäť pred nosom. Dali tlak! Set sa mnou prevalí a nejak podozrivo rýchlo je po všetkom. The WILDERNESS sú ďalšia špecifická kapela. Mám rád kapely, ktoré sa neboja vybočiť a experimentovať s tým, čo im príde zaujímavé. To isté robia aj títo chalani a funguje to. Sem tam prazvláštne poskladaný, ale maximálne funkčný mix od punku cez rock and rollové motívy či bohapustý nečakaný náklep. Nechýba tomu nápad, moment prekvapenia, muzikálnosť, silné texty v domácom jazyku s trnavským akcentom a závan sviežosti. The WILDERNESS idú svojou cestou, hrajú s vlastným poňatím a feelingom a definitívne sa radia medzi kapely s vlastným ksichtom. A všetko to dokážu preniesť do živého prevedenia ich skladieb. "Pretty woman" cover ako bonus. Silný set zakončený silným skokom do bicích. Tlieskam.

Je dohraté, sú takmer dve hodiny v ráno. Uff. Mám aj dosť, predošlý večer mi dal zabrať, a tak okamžite zbieram ľudí, aby sme vyrazili. Koncert bol super, všetko ok, tešil som sa mocne z toho zvuku (konečne!), len mi nedá nepodotknúť, že pri organizácii treba myslieť aj na cezpoľných a kapely, ktoré to nemajú 5 minút taxíkom domov. Ja som ulíhal niečo po tretej extrémne vyčerpaný. Celý posun bol spôsobený meškaním LUTRY, ktorí mali problémy s autom a niesli basový aparát. To je pochopiteľné. Pri takomto sklze by som ale na svojej akcii určite hľadal riešenie, ako tomu predísť a splašiť niečo operatívne na mieste a prehodiť poradie. Nie vždy sa to dá samozrejme. Obzvlášť, keď je organizátor v stave, že sa pomedzi kapely prespí na schodoch. Lempi mal ale narodeniny, tak budeme tolerantní. Aj taký je punk.

Tento report už bol zobrazený 673 krát!
1 2 3 4 5