2.50 €

(13.1.2017) NIČITEĽ, FAT, THORWALD, MORDUM - Spišská Nová Ves, Legenda (report)
Neviem, či sa vôbec dá spočítať, koľko sme zažili koncertov v Spišskej Novej Vsi. Rôzne hudobné štýly, rôzne podniky a rôzni ľudia. Zo žánrovo pestrej akcie sa ospravedlnením DISTAXU stáva takmer čisto košická záležitosť. Vopchávame sa do PissMasterovej Oktávie, ktorý teraz hráva s FAT a za parádneho sneženia sa vydávame naprieč snehovému osudu. Zastávka v Prešove na kšefty a prehodenie aparatúry s autom zo Stropkova (Spróbuje pan koszulkę?) a za niekoľko minút už oxidujeme v Legende. Napriek tomu, že dnes hrajú "len" lokálne kapely, sa do podniku prišlo ohriať kopec ksichtov, hlavne z Cassovie bola účasť hojná. Chniapame vegan hambáče a čakáme na začiatok, ktorý sa opäť pretiahol. Po všetkých nutných zvukových peripetiách večer otvára domáci NIČITEĽ. Hodnú chvíľu trvá kým sa nájdu, ale aj tak je to dnes zvukovo také nijaké. Hrá sa síce len na jednu basu (aké prekvapenie u NIČITEĽA), ale je to veľká chladnička. Taktiež spev sa úplne strácal. Poznám síce všetky skladby, ale dnes to nie je ono. Táto kapela má buď výborný koncert, pri ktorom si všetci cvrkajú do slipov, alebo im celú snahu vie dojebať zlý zvuk. FAT na to ide z opačného konca. Dve gitary a basa, všetky ozvučené nejedným aparátom. Dnes na to vydržím čumieť až do konca. Neporovnateľne mohutný zvuk, prešpekulované gitarové riffy, a to všetko ešte doplnené vlastnými svetlami. Nebudem tu už viac filozovať, nikdy som nebol blacksabathista, ale bolo to oveľa zohranejšie a dynamickejšie ako na skúšobni v Prešove. Nasleduje košický atak: THORWALD. Ďalšia kapela, ktorá masívnymi hlukovými vlnami posúva od seba hlavne násťročné obecenstvo. To sa ale nedalo a spolu bojovalo proti kapele. Svoju death grindovú masáž začínajú so skladbami z nedávno vydaného 10". Kde som len tie skladby počul? Ale prišiel rad aj na veci z albumu "Čiernobiele prasa", alebo na bonusy ako "Jožo Ráž", ktoré ma až tak nebavia. Ale bavili ma tie huperturbospeed bicie. Masaker stroj!! Písať o MORDUME by mali starší pamätníci (kurník, aký som ja pamätník?). Jedna z mojich vôbec prvých kaziet bola "Systems" a pamätám si ich ešte z Myslavského kulturáku, centrom extrémnej muziky v Košiciach na prelome tisícročí. Chýbal mi tam už len Laco Polák s kazetovým distrom. Ich predošlé fungovanie bolo pekne spísané v knihe Please no disco tonight, takže dosť bolo nostalgických rečí. Na vystúpenie MORDUMU sa podnik celkom vyprázdnil a pred kapelou zostalo len zopár skalných a sem tam nejaký opitý brutal death metal. V Košiciach som ich premiérový koncert odohraný po dlhej pauze zmeškal, ale tu som sa rád utvrdil, že aj po veľkých personálnych zmenách stále šľapú v nemodernom a špinavom death metale. Zo "Systems" síce hrali až jednu skladbu, takže bolo počuť, že kujú plány na nové vydanie. Neviem či som bol tak zabraný do ich hudby, alebo hrali tak dlho, ale nevšimol som si ani potýčky, ktorá sa odohrala tesne za mnou. Po koncerte sa vyzúvam (v botách sa idiotsky šoféruje), beriem do rúk kormaň od Oktávie a snažím sa ignorovať ničnerobenie cestáov a vyšľapávam koľaje na kurva zasnežených cestách smer Prešov, Vranov nad Topľou a Košice. Doma sme o pol 5! Deathmetal si nevyberá.

Tento report už bol zobrazený 767 krát!
1 2 3 4 5