NABOSOPOSKLE, MITE DE CIMETIÉRE (15.9.2018, Bratislava)

CINNAMON WIND

DVERE, COCO BONGO, MITE DE CEMITIÉRE (14.9.2018, Košice, Collosseum)

HYDRAULITER 12"

Sami sobě #9 / 2003

(22.7.2006) SCORBUT, AD ACTA, GUIDED CRADLE - Košice, Collosseum (report)
Na sobotnajsiu crustovu akciu som sa tesil uz od cias jej zverejnenia aj z toho dovodu, ze crustovych akcii podobnej urovne je v okoli dost malo. Obsadenie davalo tusit, ze pojde o akciu na ktoru sa tak skoro nezabuda, ale pekne po poriadku ... Do Collosea som sa dostavil kusok po deviatej. Akcia mala oficiálne zacat o deviatej, ale tomu ze sa ma vecer konat nejaky koncert nasvedcoval len rozlozený mixpult a volne pohodena zostava bicich na podiu. V tom case sa v podniku nachadzalo cca 20 - 30 ludi, co nebolo na zaciatok az take strasne, kedze ludia si pomalicky zvykli na neskorsie zaciatky koncertov. No ked sa zvucila prva kapela, Scorbut zo Spisskej Novej Vsi a pocet divakov (ano, doslova divakov) sa nerozrastal, tusil som ze to bude prebiehat v komornej atmosfere. Svoje zohralo aj to, ze su prazdniny, ze bola sobota a ludia boli unaveny po piatkovych chlastackach, resp. zmoreny sobotnajsou horucavou, neviem, no prekvapil ma nizky pocet divakov. Na Scorbut som pocul dost chval, preto som bol zvedavy, co predvedu, no prisla ladova sprcha. Po nazvuceni spustili o cca 22:00 svoj set chaotickeho, zle zahraneho, instrumentalne rozhadzaneho a este horsie odspievaneho (zenskym vokalom) crustu, alebo neviem co to bolo. Viac sa k tomu nevyjadrujem, snad len tolko, ze hrali cca 20-30 minut. Po nich nastupila moja oblubena kapela Ad acta. Nakolko sa nedavno u nich odohrali personalne zmeny, spevacku Simonu nahradil spevak BA kapely Svablast Vlcak, bol som zvedavy, ako to vypali. Hudobne slo o rychly, miestami melodicky crust/metal z vynikajucimi napadmi, vlastnou tvarou a skvelym spevom. Hrali stare zname veci z alba Circullus Viciosus ako "Mrtve duse", "Tebou", "Bludny kruh", ... + novinky, ktore sa nesu v podobnom duchu, ba zdali sa mi este viac hudobne prepracovane. Vrelo odporucam. Chalan plnohodnotne nahradil Simonu, ba musim povedat, ze svoju predchodkynu dokonca predcil. Svojim striedanim poloh hlasu dodal uz aj tak namakanej muzike na pestrosti a roznorodosti. V publiku nastali prve naznaky pokyvkavania si hlavou a jemne pokusy o vytvorenie mini kotla. Po asi 40 minutach sa s nami rozlucili a nastal cas pre hlavnú „hviezdu“ vecera cesko-americky spolok Guided cradle. Pomerne novy spolok fungujuci od roku 2003 sa za kratky cas dokazal dostat medzi cesku crust spicku, preto som napriek tomu, ze som pocul len zopar skladieb, netrpezlivo cakal kedy zacnu. Niekedy kolo polnoci spustili zhruba hodinovu svoju davku zbesileho, do mozgu sa zarezavajuceho tvrdeho crustu, z uletmi do old school deathmetalu, co len a len prospelo ich setu, ktory trval cca hodinu a ktory konecne rozprudil ludí. Po oficialnom ukonceni nam dali este 2 pridavky. Ak by som mal zhrnut akciu, tak az na prvu kapelu to bol vyborny kulturny zazitok spociatku s rozhadzanym zvukom, ktory sa v priebehu koncertu dal do podoby, ktora bola hodna zucastnenych kapiel. Ti, co neboli, mozu lutovat, a ako satisfakciu nech si vypocuju co-to malo z tvorby zucastnenych kapiel na www.bandzone.cz/adacta, resp. www.guidedcradle.com/site/.

Tento report už bol zobrazený 582 krát!
 Autor: Pitter
1 2 3 4 5