Peter Balázs (P.I.N.A.)

DVERE, NABOSOPOSKLE, INCRIMINATE (25.1.2019, Banská Bystrica, Kaktus)

FEROCIOUS X - Den grå sanningen E.P. 7"

Pozvánka na Hardcore is coming fest

Bariéra #6 / 2001

(30.4.2018) SISTEM ERORR, CC - Banská Bystrica, Bosorka (report)
Po mojich posledných reportoch som od pár ľudí dostal sprda, že stále len nariekam a že som častokrát až prehnane negatívny (hlavne čo sa týka zvuku a hracích priestorov). Takže milé deti, pre tentokrát som sa rozhodol spísať report tak pozitívne, ako to len bude v mojich silách :-).
Typické organizačné šumy, ktorými sú akcie v BB známe, opäť riešia posledné veci až pár hodín pred koncertom, ale to je už miestny folklór, a tak zabehnutá tradícia, takže prečo to meniť, že jo :-). Toto ale nie je výčitka. Nevidíš ten smajlík na konci vety? Takže sa uvedom!
Trochu fó pá sa mi podarilo stropiť hneď v úvode, kedy speváčku z CC oslovujem s otázkou ohladne aparátu, ktorá začína slovami "Hey man ...". Nejak som mal z videí a z nahrávok zapamätané, že tam spieva chalan s vyšším ječákom. Nedošlo mi to ani pri jej odpovedi na moju otázku. Až niekedy ku koncu tohoto minirozhovoru som si všimol jej poprsie. A to som si myslel, že dnes už tento omyl neprekoná nič. Do toho ale prišiel Peter S., ktorý s emočným rozpoložením začal rozprávať príbeh, ktorý sa mu nedávno prihodil v jednom obchoďáku. Z jeho roztraseného hlasu bolo počuť, že ho táto udalosť poznamenala viac než dosť. Jednalo sa o príbeh, kedy si mladý nádejný basák miestnej kapely potreboval odskočiť na WC miestneho šoping centra. Poznáš tie pasáže z filmov pre dospelých, ako sa zrazu v stene kabínky, kde je len tak čírou náhodou vyrezaná malá diera s polometrom pár cm, do ktorej sa akurát zmestí poriadny tmavý vták ... Vieš kam smerujem? Náš mladý hrdina v tomto prípade spanikáril a z kabínky ušiel. Nás poslucháčov zaplavili slzy šťastia a výbuch hurónskeho smiechu s vedomím, že tento príbeh už nič len tak neprekoná. Vyvstáva tu ale jedna otázka ... Keď to vidíš v porne, tak ti to príde rajcovné, ale takto už nie? Pokrytec! :-D Zasa som odbočil, ale musel som sa o to podeliť :-).
Ďalšie komunikačné šumy v kapelke KONTRA zapríčinili, že chalani nakoniec zrušili svoju účasť a tak prvou bandou večera bol prešovský SISTEM ERROR. Chlapci si trocha pomiešali zostavu a na post gitaristu pribudol nový chalanisko. Ako som už niekde spomínal, tejto kapelke to šlape na výbornú (a nehovorím to len preto, lebo Stano je mojou dlhoročnou platonickou láskou :-D). Našľapaná muzika, chytlavé melódie, či spevavé refrény. Po dvoch rokoch zaznel aj nový song, takže kapela sa pomaly preberá opäť k životu. Ak budú nablízku, tak si ich bež pozrieť - neolutuješ. Niekedy v polke setu striedam Adama u vstupu, nech si aj on užije svoju dávku východoslovenského punku.
Podľa mojich informácii hrá chorvátska banda CC sotva polrok. Za ten čas dali von jeden demáč a vydali sa na európsku šnúru. No nie je ten život krásny :-)? V duchu si predstavujem starých frfľošov, ktorí neustále melú niečo o zásluhách. O tom, že najskôr musíš tvrdo makať na domácej pôde. O tom, že vinyl si musíš zaslúžiť až po X rokoch a turné? Turné len s požehnaním od vodcov punkového menežmentu. Ujko, doba sa zmenila a sám vidíš, že sa to dá aj inak, keď máš trochu kontaktov a predovšetkým chuť vyliezť zo svojej nory hehe. To, že na teba príde 15 ľudí je už ale reč iná a v tomto prípade aj nepodstatná :-). Gitarista CC hneď zaujme svojím imidžom ala Tie roky 70-te a začínam tušiť, že to nebude nejaký tuctový hc/punk. Thrashové riffy odeté v punkovej špine, kde sa nespomaluje ani len na sekundu. Taký punkovejší LAHAR - no bez blastbeatov a jeho typického citu pre hitové melódie. Má to energiu, nápady a konečne gitaristu, ktorý sa nebojí používať páku na gitare! Bubeník zasa dáva na kopáku s jednou šlapkou to, čo by som ja nedal ani s dvojšlapkou :-). Pekne! Ukričaný ženský vokál tomu dodáva tiež svoje a celkovo pôsobí táto banda krásne kompaktne. Záverom sa mihol aj nejaký mne neznámy cover a do polhodinky bol aj koniec.
Krásnych 20-30 platiacich sa poskladalo aspoň ako tak na cesťáky kapelám, ktoré stále radi, aj napriek svojim šktrom v rozpočte, prídu zahrať pre tých pár skalných. Niekomu by sa teraz mohlo zdať, že tu zočil náznak sťažovania. Upozorňujem preto ešte raz: Toto nie je sťažovanie, toto je žiaľ realita :-). Ale dejú sa vo svete aj horšie veci ... Napríklad v kabínkach WC Europa shopping centra... :-D

Tento report už bol zobrazený 565 krát!
1 2 3 4 5