2.50 €

AHOJ, NABOSOPOSKLE, PURE CONFUSION, SAMORAST (7.9.2019, Trnava)

(18.10.2007) AGAINST ME! - Praha, Lucerna (report)
Na pražský koncert kapely Against me! som sa tešila už dva mesiace dopredu, kedže ten posledný, na ktorý som cestovala zopar hodín do Berlína mi skoro celý ušiel (lepšie povedané prespala som ho na kresle v záhradke klubu). Vstupné bolo celkom vpohode, 220 kč v predpredaji. Došla som do Lucerna music baru okolo 21. hodiny. Prvá predkapela, ktorej meno som už zabudla, už hrala. Nevenovala som jej ale väčšiu pozornosť, kedže som ešte stále pátrala po mojej lepšej polovičke. Druhá predkapela sama seba nazýva Future of the left (Budúcnosť ľavice?), odniekiaľ zo západu. Textom nebolo veľmi rozumieť a hudobne ma nejak neuchvátili. Zato basákove tanečné kreácie stáli za úsmev. Vyzeralo to, akoby sa nevedel rozhodnúť, či je emo alebo rockstar. Snád je to aj jedno. No ale dosť bolo ohovárania, nastupuje Against me! Holky vpredu šalejú a šraci začínajú piesňou From her lips to Gods ears a.k.a. Condoleeza (Rice). Kto pochopil, zdvihá ukazovák, kto nie, hádže na podium podprsenku. Ludí okolo stagu pomaly pribúda, ale ešte sa trochu hanbia, poprípade sa snažia byť cool a zamyslene civia. Je to divná zmes starých pankáčov, intelektuálov s okuliarmi a la Woody Allen a emo holiek s palestínami.. Celkovo však Lucerna nepraská vo švíkoch ako asi organizátori plánovali. Bavili sme sa chvíľu s týpkom z distra o zlatých časoch kapely, ked si ešte mohli dovoliť hrať "Baby im an anarchist" v mini kluboch. Ten nám tvrdil, že taká sedmička by bola na terajšie pomery príliš tesná. Škoda.. No ale späť ku koncertu. Kapele nechýbala energia, aj ked poniektorí členovia vyzerali byť mierne otrávení, niekedy až pôsobili dojmom, že by to už chceli mať za sebou. Možno aj kvôli dosť mŕtvemu publiku.. Zdalo sa mi, že najviac si to užíva bubeník Warren. Hrali veci staršie (Sink Florida sink, Dont loose touch, Pretty girls, Those anarcho punx are mysterious, Pints of Guiness make you strong, Reinventing Axl Rose, Miami, Cliche Guevara..), ale aj veci z nového albumu New wave ( Trash unreal, White people for peace, Stop) Zopár odvážlivcov oboch pohlaví si aj skočilo do davu, jeden si dokonca trúfol vyfotiť sa so spevákom Tomom Gabelom, ten sa však v pude sebazáchovy šikovne otočil... Ved človek nikdy nevie, či fotka nemôže byť niekedy použitá proti nemu.. Prišiel čas na odchod a potom zase návrat v podobe dobre známeho klišé nazývaného encore. Zahrali ešte dve tri piesne, podakovali sa (mimochodom jediné slová k publiku za celý koncert) a boli fuč smer Viedeň. Celkovo som si koncert užila a dobre vykričala hlasivky. Čo ma však serie na každom koncerte "väčšej" kapely sú fotografi, ktorý si myslia, že ked majú v rukách väčší foťák ako ty a vstup zdarma, majú aj právo, v hone za správnym uhlom, do teba strkať a brániť vo výhľade. To by bolo asi tak všetko, na čo si spomínam. Ak sa vám tento text zdal málo neutrálny nevadí, každý má právo vyjadriť svoj názor a pocit, a to presne tu robím. Tak ako Against me! vyjadrujú svoj názor na svojich fandov-kritikov v piesni Unprotected sex with multiple partners:

"Everyone's a critic, but hey they really respect your talent.
Have your manager called my manager, and we'll make records together.
At this level of success in entertainment, there are certain connotations.