INCRIMINATE, LIFECRUSHER, SPY (13.6.2022, Bratislava @ Kulturák)

GOVERMENT BADTRIP - Demo MC

OTRAS (Rakúsko, Slovensko)

Pozvánka na Riot over river winter

23.9.2014 CONTRA SYSTEMA, PRISONER 639; Lučenec, Slimák

Autor: Fog | Počet videní: 737

Pôvodne mal koncert PRISONER 639 prebehnúť u Bosorky v Banskej, ale kvôli pomýleným dátumom a menším zmätkom sa nakoniec termín po dohode s  chalanmi presunul ku mne a tak na poslednú chvíľu vznikol tento gig. Som tomu rád, ale o tom neskôr. Dlho som nevedel zohnať support, po sto emailoch sa to nakoniec pár dní pred akciou podarilo, a tak tomuto komornému koncertu v ceste už nič nebránilo.

V klube sa zliezame kolo siedmej, chystajú sa veci a spoznávam sa s  PRISONER 639. Duo, jeden mimoriadne ukecaný Brit a jeden Belgičan. Celý večer bez drog, alka a čohokoľvek toxického. Fičali na vode z vodovodu. Strašní sympaťáci. Kolo ôsmej dorazili aj punkáči z Brezna, ktorí to mali nasledovne: prišli s novým bubeníkom, s ktorým dali dve skúšky pred koncertom, napriek tomu súhlasili s akciou pár dní vopred, v utorok a  boli ochotní dôjsť za symbolických 15 eur. Nemám slov, veľká pecka, veľké dík za prístup a support!

Medzitým sa v klube nazbiera komorné publikum o počte 18 hláv. Som vďačný aj za to, mohlo to byť horšie. Je utorok, je to OK. Navyše k  doordealu sa podarí PRISONERom čo-to popredať aj z distra po koncerte (sám niečo prispievam), a tak je pre nich viac toliarov na benzín. CONTRA SYSTEMA začínajú niečo po pol deviatej. Valia celkom svižný HC/punk. Ako som spomenul, bubenícky post je obsadený úplne čerstvou posilou. Chalanisko očividne hrá úplne inú muziku a do tejto do značnej miery improvizuje. Práve tu vzniká zaujímavý úkaz. HC/punk s  bubeníkom, ktorý si na pár taktov počká na tému a zabije do nej svoj groovik, prípadne podľa signálu (a zrejme schémy songov na papieroch) punkuje. Je to pecka vidieť niekoho s iným hudobným skillom plieskať niečo podobné, naberá to zaujímavý rozmer. Set je dynamický, svižný a  odsýpa. Dobre sa naň pozerá a kapela nevypadá, že má kolektívne za sebou len dve skúšky. Po necelej polhodke je po všetkom a stage obsadzujú PRISONER 639. Tí sa nastavia rýchlo a po chvíľke sa ide na to. Drum and bass power-violence sa tlačí po klube, Harry (brit) vyzýva ľudí, nech sa najebú čo najbližšie a koncert sa nesie v komornom, ale energickom duchu. Chalani jebú song za songom, pomalšie pasáže striedajú náklepy. PRISONER si svoj set náramne užívajú. Celé to netrvá dlho a je po všetkom.

Keďže chalani sú drug-free, čakám, ako sa vyvinie situácia po koncerte. Myslel som, že budú chcieť ísť chillovať na dom, ale opak je pravdou. Po koncerte sa veľa kecá, fotí, debatí a motá sa. A žerie sa kvantum vega rizota, ktorého som doniesol za lavór. Brame (Belgičan) do seba natlačí štyri porcie. Opití ľudia robia bavku: Bon Jovi na hrad, nesúvislé anglické rapy zo slovenskej huby a Harryho snaha prespať u jednej slečny. A ďalšie veci. Super afterka. Majiteľ hlavu v smútku, lebo my nie a nie začať pakovať a vypadnúť. Nakoniec sa to podarí a ešte kecáme zo hodinu pri aute za domom. Harry dokonca ešte aj na dome browsuje na nete do tretej do rána. Na druhý deň kecáme odkedy rozlepíme oči, neskôr ideme pokukať mesto, dať si nejaké chálo a predebatíme kopec vecí. Chalani sú brutálne fajní spoločníci, super týpci a som rád, že som mal možnosť ich spoznať. Práve pre toto túto muziku tak ľúbim. Prináša nové veci a nových ľudí. Komorný, ale parádny večer.