Pi 19.5.2017: NOVINKA

TRIAL - The early yearsNálož nových vinylov od Refuse records:
TRIAL - "The early years" 2 x 12": TRIAL bola kapela, ktorá vo svojich začiatkoch bola do značnej miery ignorovaná a nedocenená. V strede deväťdesiatych rokov tu boli stovky kapiel s nejakým posolstvom, ale TRIAL boli jedným z mála, ktorí zostali verní čomu verili. Táto double LP obsahuje piesne z dema z 1995, 7" "Through the darkest days" z 1996, ďalšej 7" "Foundation" z 1997, živého 7" "I'm still screaming - live" a dva covery, z ktorých jeden sa objavuje prvýkrát na vinyle. Vydanie tiež obsahuje 28 stránkový búklet dokumentujúci skúsenosti z turné a fungovanie kapely spísané spevákom Gregom Bennickom. Náklad činí 531 kusov v rôznych farbách vinylov.
CUTTING THROUGH - "Demo" 7": Kapela pochádza z tmavého a strašného mesta Portlandu v Oregone a hrá sxe hard core z konca 80-tych rokov v štýle BOLD, YOUTH OF TODAY alebo nórskych SPORTSWEAR a hýri sa členmi GET THE MOST, UNRESTRAINED, FIRED UP a SAFE AND SOUND. Toto je európska verzia ich 7", ktorý vyšiel minulý rok v USA. Náklad činí 535 kusov, z toho 110 na červenom vinyle.
APATIA - "Duma i pycha" 12": V roku 1990 sa vo Varšave konal posledný ročník Róbrege festivalu. Jeden z festivalových dní organizoval tím z Qqryq - známy fanzin a label a jeden z najdôležitejších podporovateľov mladých nezávislých kapiel a celkovo DIY scény v Poľsku. V ten deň vystúpili ako zahraniční hostia (the VERNON WALTERS), tak aj známe poľské kapely ako DEZERTER a KARCER. Ale našli sa aj zástupcovia prosperujúcej podzmenej scény ako APATIA a INKWIZYCJA. Pre tieto posledné dve to bola ich prvá príležitosť vystúpiť pred tak veľkým publikom. Set APATIE vyšiel na kazete "Duma i pycha" u Noisense tapes a tá sa následnej stala jednou z najpopulárnejších kaziet v Poľsku. Ich set bol ako závan čerstvého vzduchu. Dynamický a plný tradičnej had core estetiky, no so závanom novosti na scéne. Hoci sa v zozname vydaní Refuse records veľmi zriedka vyskytujú živáky, toto je dôležitý dokument novej vlny hc kapiel, ktoré sa objavili počas politickej transformácie Poľska na konci 80-tych a začiatkom 90-tych rokov. Náklad činí len 242 kusov, z toho 110 na priesvitnom vinyle.
NATIONS ON FIRE - "Strike the match" 12": Reedícia ďalšej kultovej nahrávky európskeho hard core 90-tych rokov. Pôvodne táto LP vyšla ešte v roku 1991, kedy sa stala jedným z najlepších a najinšpiratívnejších albumov desaťročia. Na tejto LP sa NATIONS ON FIRE podarilo zachytiť to najlepšie zo súčasnej US HC scény spolu s agresiou, energou a politickým povedomím európskych kapiel z 80-tych rokov plus do toho samozrejme hlboko vášnivé texty, ktoré sa stali manifestom politickej scény a sxe hc v tomto období. Ich texty pokrývajú širokú škálu tém: radikálne sa zameriavajú na rasizmus a nacionalizmus, na organizované náboženstvo, na korporátny záujem o vytvorenie EÚ, o zneužívaní zvierat alebo o sxe ako slobodnej voľbe. Reedícia obsahuje gatefold a booklet s anglickým prekladom rozhovoru z nemeckého fanzinu "Confrontation" zo spoločného turné s BORN AGAINST ako aj fotografie a letáky z tohto obdobia. Náklad činí 110 žltých a 421 modrých vinylov.
FUCK IT I QUIT - "In the shadow of extinction" 7": Tí ktorí pamätajú hard core 90-tych rokov si určite spomenú aj na kapelu ENSIGN z New Jersey. Ich spevák Tim je späť s novou kapelou. Únik hnevu, ktorý nasleduje po pozorovaní moderného sveta. Surový a hlučný hard core s politickými komentármi a pripomenutím času, kedy bol punk viac než len bezpečným hudobným štýlom. Tento zvukový útok je inšpirovaný japonským, americkým a britským anarchopunkom, grindcore a hlukom 80-tych rokov a nekončí len tým. V popredí sú texty o veciach ako sú práva zvierat a súvisiace otázky životného prostredia, ľudské práva a kritizujú toxický imperializmus a korporativizmus a etno-nacionalizmus, ktorý frčí vo svete. Náklad činí 535 kusov, z toho 110 na fialovom vinyle.