STANDARD SOCIETY, ZINTAER, SURFIN BAZOOKA (23.9.2022, Košice @ Tabačka)

Ffud fest (12 - 13.8.2022, Sereď @ Kemping)

2 MANKY HOOKERS AND A RACIST DWARF - Demo MC

BOILING POINT - E.P. 7"

Autor: Adrik | Počet videní: 1136

Dog lovers
Moje prvé zoznámenie s touto kapelou? Pamätám si CDr demo v pokrčenom modrom papieri s ručne namaľovaným logom, s ktorým dosiahli v slovenskom hardcore víťazné olympíjske miesta. Doteraz si pamätám, ako sme sa váľali na ich prvom koncerte v Košiciach, kde bolo na sebe toľko nahádzaných spotených a špinavých tiel, že by sa od nás mohli učiť aj profesionáli amerického futbalu pri finále super bowlu. Odvtedy som túto kapelu videl bez preháňania snáď päťnásť alebo dvadsať krát a v každej skladbe niekto (občas aj s nafukovačkou) lietal nad hlavami ľudí, publikum vedeli umoriť tak, že odpadávalo dehydratované od vypotenia svojich žliaz ešte aj na vajciach, dámy tentokrát prepáčia. Logicky sa raz museli dopracovať aj k nejakému vinylovému zárezu. Kariéru odštartovali bútlegom v podobe flexi fólie, aké sa dávajú na elcédečká a obrazovky, aby sa nepoškriabali. O rok na to vylisovali štyri skladby na splite s portugalskými the SKROTES, ktoré bohužiaľ musím zaradiť k tým najslabším od bodu varu. Rok 2013 priniesol prvý oficiálny samostatný singel. Nahrávaný bol ešte minulého roku v auguste u Bluma (GATTACA) a vydaný hneď v dvoch verziách, o českú sa postarali milovníci psov Dog lovers v počte 130 kusov s veľkou dierou (dámy opäť prepáčia) a ručne robeným obalom. Slovenskú verziu si vzala pod palec kapela sama v 200 kusovom prevedení pod názvom Analog freaks records, na ktorom už vyšla napríklad kazeta UNNATENDED FUNERAL. Pomalé karibské intro (vo mne to evokuje reklamu na džúsy Relax, aj keď je to celkom iný song) ešte viac živí moju zvedavosť o čo pôjde tentoraz. Ešte jedno intro a "druhý" song rozbieha zunovaná basa. Striedanie rýchleho bordelu a pomalších riffov s chytľavým refrénom, v ktorom sa spieva o tom, že zamatová revolúcia bola len o tom, aby jedných papalášov vystriedali druhí, ešte chamtivejší, ináč sa toho dokopy nič nezmenilo. Ďalší song je ešte bordeloidnejší a je venovaný všetkým vinylofetišistom. "Už mi asi vybuchne hlava, pretože pošta je tak zúfalo pomalá" - haha, myslím, že nás s podobnou diagnózou bude na svete viac. Posledný song na tejto strany sa kapela vracia ku koreňom, rýchlosť sa prekračuje nad povolené limity a text je o tom, ako sa hard core zabil lístkami v predpredaji, drahými producentmi, sekuriťákmi a dvojmetrovým pódiom. Viac takýchto rýchlych a chaotickejších songov v novej tvorbe! Otáčam stranu a stále sa pokračuje v nasranom a rýchlom thrash hc punku o čom svedčí aj názov skaldby "Vyhladiť módny hard core". Ďalší song je spomienkou na zložité začiatky kapely, kedy sa na koncerty cestovalo vlakom, budem citovať z poslednej Hlubokej orby: "Fokulár s turistickým batohom natrepaným stojanmi po okraj vyzeral ako dáky dekadentný punkový golfista." Bodkou tomuto singlu robí pomalší song "Black and white thinking" so zborovým bejkáním, ktoré mi akosi vôbec nesadlo. Text je o tom, že punk nie je náboženstvom ani nespochybniteľnou autoritou a o tom, ako ľudia slepo a nekriticky preberajú názory od svojich idolov. Ak sa kapela nechala okrem iných inšpirovať frontmanom jednej móc známej pop punkovej kapely z hlavného mesta, tak by mali brať na vedomie, že spomínaný pán je už v rokoch a neodkladne sa na ňom musela podpísať senilita a rodený kreténizmus. Celkovo je zvuk trochu uhladenejší ako na prvom deme, nie je to už taký bordel a špina z garáže, na druhú stranu kapela stále kontruje svojou nasranosťou a rýchlosťou. Keby sa táto kapela narodila o dve desaťročia skôr a trošku viac na západ, s týmto zvukom by kľudne mohla konkurovať kapelám z kultovej kompilačky "American hardcore: the history of american punk rock 1980-1986". Ešte aj česká verzia svojim dizajnom pripomína slávny obal od BAD BRAINS, akurát na tom druhom je menej lepiacej pásky. Zvykom u týchto rošťákov je aj insert s textami, ich prekladmi a komentármi. Rešpekt, tým už vo väčšine minimalistických obaloch nezostáva miesto. A na čítanie je tu ešte krátky pokec od štvornohých miláčikov a z druhej strany je reklama na psie oblečky BOILING POINT (pozdravujem manželov Pipových). Na slovensko - ázijské pomery vysoký nadpriemer, škoda, že je to celé také krátke. Ber, lebo za niekoľko hodín už nebude čo!
Krst slovenskej verzie sa uskutoční 2. augusta v Žiline s predkapelami COKE BUST a BETWEEN EARTH & SKY, obe spoza veľkej mokrej mláky.

bandzone.cz/boilingpoint

1. Surfin´