MIND.OFF, ĎAS, DEPTHS OF MEXICO, MOIRA (23.3.2024, Košice @ Collosseum)

UCHAFU, FUKOTY, NERVA, TVOI POSTOI (Slovensko)

Srbská vzbura #3.14 / 2011

RÚBANISKO / TIME OF MY LIFE 12"

Autor: Adrik | Počet videní: 1071

Burina records
Labutia pieseň dvoch mŕtvych kapiel, ktorú tak trochu tajne, aj keď s menšími nápovedami, rozbalil Dáša na tohtoročnom okresanom Ffud feste. Prekvapením bol záznam na druhej strane, a to posledný album TIME OF MY LIFE - "Social life is overrated", ale ten si vydanie na vinyle zaslúžil už v čase nahrania. Taktiež by bola škoda, keby sa nenahrané skladby RÚBANISKA stratili v čase. Čo by si potom púšťali kokotlebovci k hajlovačkám pri vatrách a vo vírivkách?
Začnem s TIME OF MY LIFE. Pamätáte si ešte na túto kapelu? Nebola predkapela na koncert v Košiciach? Zavoláme TIME OF MY LIFE. A že tu hrali v jednom kuse ("Aďo, ja Poprad - Košice za hodinu nedám"). Nakoniec sa z nás stali dobrí priatelia a zažili sme nejedno alkoholové dobrodružstvo. Moje prvé vydanie bolo split LP TIME OF MY LIFE / VINTAER. O rok na to nasledoval samostatný 7" a o ďalší rok split 7" s MONDO GECKO v 630 kusovom náklade (dnes o takom náklade môžu snívať všetky slovenské kapely). Po ňom celodenné zevlovanie na letisku Ferihegy vďaka Eyjafjallajökull, koncerty v Casa dolce v Starom Smokovci a vďaka nim prechodené celé Tatry ... Pozor spoiler: Toto vôbec nebude nestranné. Ale čo dnes je?
"Social life is overrated" je nahrávka z roku 2011. Bože, ako to beží. Starí sme. Chystala sa samozrejme aj samostatná LP. Tuším, že sa aj nejaké prachy na internetoch vyzbierali, ale nakoniec z toho nejako vzišlo. Nevadí, aspoň že vyšla teraz po rokoch. Desať skladieb za necelých dvadsať minút. Doteraz si väčšinu skladieb vybavujem z koncertov. A čo TOML hrali? Rýchlejší hard core pank v modernejšom, ale za tie roky aj vo vyzretejšom duchu. Riffy a zvuk, ktorý by si rozpoznal aj na Skalnatom plese, keby tento album niekto počúval v slúchadlách na Zámkovského chate. Prirodzene aj Kubov škrekľavý vokál. Osobne som mal radšej slovenské skladby (hej viem, nebolo ich veľa) - tu je osem anglických, jedna inštrumentálka a jedna hitovka z predošlej platne "U nás doma", ktorá je bohužiaľ stále aktuálna. V týchto neradostných dňoch ešte viac. Pri písaní týchto prašivých riadkov som si musel pustiť celú vinylovú diskografiu. Nostalgia ako sviňa. Pozdravujem do Švajčiarska, Prahy, Brna a pod Tatry.
RÚBANISKO je ďalšia kapitola sama o sebe. Pamätám si z jaskynného podzemia Semaforu (ruky bozkávam do novejvši) ako sa ma Dankita po Dášovom príhovore, že sa na neho zvyšní členovia pomĺčka drevorubači opäť vyjebali opýtala: "To fakt zvyšok neprišiel?" Potom mal obdobie s rozheganou nabustrovanou basou. A nakoniec pre istotu založil regulérnu kapelu, ktorá desaťpalcom "Nihil blues" kvalitne rozmetala všetko naokolo. Sme starí, druhá séria.
Preto som určite nielen ja rád za rozhodnutie dať sa ešte raz po koncerte na Opičom bále (zlatá Sklabiňa) dokopy a nahrať nevydané songy. Je ich tu síce len šesť, ale zato samé šlágre z koncertov a toboganov. Za text úvodnej "Odjebem vám hlavy" aneb "Dekapitácia kokotov" by sa nemuseli hanbiť ani OI POLLOI. Raz isto spravia cover. Priamočiaru "Futbalovú nemoc" si musíš pamätať z koncertov. Dáša s tričkom zo slovenskej vlajky a ľudí váľajúcich sa pod pódiom v Kempingu. Oi! Jedna z najväčších peciek RÚBANISKA vôbec. "Keď sa chceš mlátiť, neskrývaj sa za futbal. Piča nazi ultra kokot, pes aby ťa pojebal." Nasleduje rýchlejšia "Drevorubači z kaviarne" s oóoóó zbormi o hipster "alternatíve" a temnejšie "Inkvizičné blues" zato pre zmenu s gitarovými vyhrávkami. Pochmúrnejšia a melancholickejšia "Skúška časom" sa mi hudobne aj textovo hodí viac k DFF alebo PRACHU. Alebo sequel zo splitka s ILÚZIOU. Musel som si ju tiež pustiť. Kto tie platne potom bude pratať? Úplný masaker je skladba o poslednom koncerte RÚBANISKA na Kráľovej Holi "Junácka hajlovačka". A oni nielen že o tom iba spievajú, im sa už dokonca ten posledný koncert podarilo aj zaznamenať!!!
RIP!

timeofmylife.bandcamp.com
burinarecords.bandcamp.com