EMPTY HALL OF FAME (CZ), SAMORAST (SK), ROŽAVA (CZ)

12.10.2009 STOLEN LIVES, RAPSOD, MICHEL PLATINIUM; Košice, Collosseum

Autor: Adrik | Počet videní: 1702

K oraganizovaniu koncertu Stolen lives, Rapsod a Michel Platinium som sa dostal úplne čírou náhodou. Jeden deň napísal môj známy z Francúzska, že potrebujú na pondelok koncert, tak som prikývol, Začal som rozmýšľať o predkapele, keď na ďalší deň napísali Stolen live a Rapsod, že presne v ten istý deň majú medzeru v turné a chceli by ju vyplniť v Košiciach. S radosťou som prijal aj tieto bandy. Strih. Pondelok 12.10., v klube sa stretávam s Francúzmi (jedna z mála kapiel, ktorá prišla ešte predčasne), dávame pivo a ukazujem im klub. Prichádza sms, že Češi sa zasekli pri Poprade v nejakej zácpe, takže zatiaľ sa pripravuje aparatúra a čaká sa na nich. Niekedy pred ôsmou konečne prichádzajú, rýchlovka, nosia sa veci a skladá sa aparatúra. Nestihli sa poriadne ani aklimatizovať a ako prví začínajú ničiť košické publikum Stolen lives. Od začiatku riadny masaker na plné pecky! Rozhýbava sa väčšina ľudí, ktorí dorazili. Spievajú sa s kapelou refrény z "Je čas zemřít" alebo "Jako kus masa", ale ľudia poznajú aj ostatné skladby zo splitiek s Lahar a D.F.C. Možno aj k nám došiel ten trashový závan (aj keď veľmi jemne), ktorý víri nielen hard coreové vody vo svete. Stolen lives mám veľmi rád, či už na nahrávkach alebo na koncerte, na ktorých to vedia naozaj riadne rozbaliť. V tom patria jednoznačne do českej špičky. Aj z Dávida šla celý čas neuveriteľná energia. Masaker, že niekto cestuje z mesta X do mesta Y niekoľko hodín, príde, sotva sa pozdraví a už behá pred ľuďmi a huláka do mikrofónu. Aby toho nebolo na neho málo, trošku si potom aj počas spievania poplával. Tuším, že bol aj nejaký prídavok. Alebo nie? Stolen lives na jednotku. Ostatné kapely to budú mať po nich veľmi ťažké. Ako ďalší sa predstavujú Rapsod. O tejto kapele som predtým počul len na myspace. Ďalšia thrashovica, no narozdiel od Stolen lives, ktorý ho miešajú s hard core, Rapsod mixujú thrash s punkom a metalom. Od začiatku rýchle ostré riffy kombinované s údernými, no ľahko zapamätateľnými refrénmi. Zahrali aj môj najobľúbenejší song od tejto party "NSBM" o tom, ako sa nacisti infiltrovali do rôznych subkultúr a scén. "Pořád stejný hovno, jenom jiná tvář." Skvelý set, no ešte stále sú vo vedení Stolen lives. Ale aj tak si určite túto mladú kapelku zožeň. Vonku majú demokazetu a promo CDr. Ako som čítal v jednej recenzii, Rapsod sú Municipal Waste pre chudobných haha! Francúzskym epileptikom Michel Platinium bol nechaný priestor ako posledným. Dva nasrané agresívne spevy, ultra rýchle sypačkové bicie a gitara a basa s najhrubším zvukom, aký sa dá nastaviť na pozemskej aparatúre. Priestor pred kapelou sa kúštiček vyprázdnil, asi ho prenechali aresívne vyzerajúcemu spevákovi (v skutočnosti dobrák :), ktorý nepostál na mieste ani sekundu. Nemám rád, keď kapely stoja prikované pred ľuďmi, ako keby recitovali básne na Hviezdoslavovom Kubíne. Škoda len, že Francúzi nestihli dohrať celý set, vybavujú sa ešte dva "prídavky" na záver po 22-hej hodine a hopsa hejsa rýchlo všetko baliť, aby párty mohla pokračovať ďalej. S kapelami popíjame a sledujeme ako sa Collosseum pomaly vyprázdňuje ľuďmi, ktorí skoro ráno vstávajú do školy alebo do práce. Nakoniec ostávajú iba skalní a kapely, sme vyhodení z horného poschodia, takže sa presúvame do dolného baru, ktorý okupujeme do nejakej 5 alebo pol 6? Dávame zabrať aj jukeboxu, ktorí v kuse pozostalí hudobníci kŕmia. Samozrejme, že o nejakých panákoch sa začína aj tancovačka .. Nejaké minúty spánku a už sa lúčime so Stolen lives a Rapsod, ktorý hneď po odjazde navštevujú servis (dodávka im v kuse haprovala), čo im o niekoľko dní je na nič, pretože museli práve vďaka pokazenej dodávke ukončiť svoje turné. Potom odchádzajú aj Francúzi, no keď padajú slová, že majú 2 voľné miesta a že majú pred sebou ešte poľskú a nemeckú časť turné, veľa nechýbalo a už sme sa videli ako s nimi trávime ďalšie dni. Bohužiaľ nazretím do peňaženiek pristávame späť na Zemi. Škoda, mohlo to byť zaujímavé :( Snáď nabudúce! Ale vďaka za ponuku kamaráti moji! Úplná spokojnosť s koncertom, veľmi sympatickí ľudia a skvelá párty na a po koncerte! Platiacich skoro 50, čo je na pondelok v Košiciach nevídaná vec. Ďakujem všetkým, čo prišli. Podporujte koncerty!