INCRIMINATE, LIFECRUSHER, SPY (13.6.2022, Bratislava @ Kulturák)

GOVERMENT BADTRIP - Demo MC

OTRAS (Rakúsko, Slovensko)

Pozvánka na Riot over river winter

23.8.2014 DÁŠA FON FĽAŠA, URBURA, KOMPLEX VINY, MACGYVER, TELEFON; Francova Lhota, Vlek

Autor: Wrbo | Počet videní: 686

Dedinka Francova Lhota sa mi už bude navždy spájať s kultovou piesňou od tamojšej kapely, ktorá hoblovala na počiatku 90 rokov s názvom CIMENT (song "Přijede k nám Metallica do Francovéj Lhoty" si proste musíš vypočuť :) ). Tot málinko histórie na úvod...
Plagát na túto akciu som zočil už na Ffud feste, kde prvotne, ako som spomínal, ma zaujalo hlavne miesto konania, a potom až samotné kapely :). Ešte pár dní pred akciou sme neboli rozhodnutí, či nakoniec ideme. Akonáhle však bolo zaistené ubytko, nebolo už čo riešiť. Cestou sme ešte vyzdvihli posádku v Martine, Žiline a za občasného blúdenia (navigace nikdy více!) sme s cca dvojhodinovým meškaním prekročili hranice. Spoliehajúc sa na hraničné prechody vybavené zmenárňami sme ostali v trpkom sklamaní, pretože týmto smerom tam nebolo (s prepáčením) ani hovno. Na benzínke sme dostali tip, kde by sa mohlo niečo podobné nachádzať, tak sme si spravili ešte malú zachádzku. Pani sa pri zamieňaní peňazí tvárila, ako by zjedla (znovu s prepáčením) hovno a pri každom jednom prosení o zámenu ešte zastonala a prevrátila oči, aby sme videli, že naša prítomnosť ju očividne otravuje. Nech si nabudúce naserie (tentokrát už bez prepáčenia). Za neutíchajúceho dažďa konečne prichádzame na miesto konania. Vysadíme 2/5 posádky a ideme sa ubytovať. Šťastím bolo, že pani, ktorá má na starosti ubytko, bola aj pani "výčapní" na akcii. Sama nám ponúkla, že nás hodí na koncert, len s malou zachádzkou do susednej dediny pre nejakého kamoša. Z jedného kamaráta sa nakoniec vykľuli kamaráti traja, a tak sme mali znova raz možnosť vyskúšať si, ako sa cestuje komfortne, pričom borec z českej posádky dával neskutočné hlášky na margo drvenia "koulí" jeho ťažkým kámošom :).
Spočiatku som si myslel, že Vlek (miesto akcie konania) je nejaká stará budova na svahu, ktorá kedysi fungovala ako bar, či ubytovňa. Omyl páni a dámy! Na svahu stálo pár vojenských stanov, z ktorých sa už ozýval prvý účinkujúci, a to slovenský neutíchajúci rebel DÁŠA FON FĽAŠA. Prichádzame na posledných 5 piesní a nestíham sa čudovať, čo vidím. Dášu som už videl veľakrát, ale nikdy z neho nešlo toľko energie ako teraz. Bol som zvyknutý na piesne, kde medzi ne hodil nejaký fór, no tentokrát to bolo presne naopak. Srandy a pomedzi to (teda väčšinou priamo v piesňach) skladby. Padla aj nejaká ta novinka, tak som zvedavý s čím príde nabudúce. Druhou bandou bola domáca URBURA, pre ktorú to bol zároveň aj prvý koncert. Po počiatočnej tréme, ktorá o chvíľu opadla, by si to ani nebol povedal. Zmeny tempa, polohy spevu a celkových nálad piesní. Zdalo sa mi to celkom pestré a hlavne to nenudilo. Milé prekvapenie. KOMPLEX VINY bola druhou bandou hrajúcou hardcore punk českej školy. Oproti prvej bande mi to prišlo trochu monotónne, ale za to spevák to prežíval pod pódiom a bolo vidieť, že ich to baví. Pokiaľ sa nemýlim, tak hrajú 12 rokov. Počas koncertu rozdávali aj texty, čo sa tak často nevidí. Taktiež pred piesňami komunikovali s publikom a vykladali o čom pojednáva nasledujúca pieseň - mnohými zatracovaná vec, no mne osobne to sedí viac, než len názov piesne a ideš... :). Zo svahu sa postupne začala liať voda, a tak sa stany premenili na bahenné lázne - fajn bahenné kúry zadara :). Štvrtý MACGYVER už bol ale totálne iný svet. Ľutujem, že som túto kapelu objavil až po vydaní ich LP, pretože s prehľadom môžem hovoriť o najlepšej súčasne hrajúcej bande (samozrejme u mňa). Väčšia polovica hraných skladieb bola práve z ich velkej dosky, zaznela aj úplná starina a ostatok boli veci nevydané. Skvelé texty a skvelý zvuk (hold, overdrive je overdrive) dal celému vystúpeniu čerešničku na tortu. Bolo to dokonalé, nič viac k tomu povedať neviem :). Rožnovský TELEFON, prilákal dopredu asi najviac ľudí. Spevák Ctib sa šialil uprostred bahna s ostatkom odvážnych a to tomu dodalo ten správn šmrnc. Opäť neskutočne sálavá energia s uštipačným vokálom - táto banda sa proste nedá s ničím iným zameniť. Osobitosťou sú aj básnické vsuvky speváka pred samotnými skladbami. Set bol zostavený výhradne z nových piesní (2-3 boli z ich posledného splitu). Ani tu už neostáva nič iné, len čakať na ich zvečnenie na nejakom nosiči. Na poslednú kapelu BAD AGE sme už žial neostali. Zaúradovala únava, pokročilá nočná hodina a fakt, že zajtrajšia trojhodinová cesta domov nebude po prehýrenej noci bohviečo. Škoda toho dažďa, ale inak dávam 1+.