17.6.2023 PIVNICA, SAMORAST, PEXESO; Lučenec @ Slimák

Autor: Fog | Pridané: 20.6.2023 | Počet videní: 505

Keď mi Wrbo písal, ako to vypadá so situáciou v Slimáku a celkovo s akciami v Lučenci, hneď som mu odporučil, aby si riešili gig radšej niekde inde. Mám svoje mesto rád, ale prakticky akákoľvek alternatívna kultúra tu dávno zdochla. Neni moc pre koho, neni moc za čo. V Slimák sa toho deje málo, promuje sa to ešte menej, Maroš by bol najradšej, ak by všetko išlo samé bez neho ako predtým. Dám ti podnik, ty sa zariaď a ja si zarobím na bare. Žiaľ, iná doba a tak klub kultúrne dýcha z posledného. Ja sám som stopol akcie ešte koncom roku 2018, pretože zlý trend nabiehal už vtedy a mňa nebavilo naháňať ľudí na akcie, platiť bar, chálo, kapely a ešte potom na vstupe každému druhému vysvetľovať, že päť éčok je primerané vstupné apod. Možno sa k tomu vrátim, ale v úplne inej podobe, možno vo vlastnom podniku, ak to niekedy bude pravda.

Každopádne chalani sa rozhodli si tu spraviť gig a tak som bol zvedavý. Pozval som každého, koho to mohlo zaujímať, ostávalo len čakať, ako tento experiment dopadne. Predsa len, koncertov je tu minimum a v Slimáku si okrem KONFLIKTu a nejakých elektro parties neviem z posledných rokov vybaviť nič. Takže zvedavosť maximálna. Vyrážam bohužiaľ bez ženy, lebo vybuchlo stráženie malého diabla a tak dopeškujem sám na miesto niečo po ôsmej. Už sa tu nazbieralo pár ľudí, ale kopa familiárnych tvári, ktoré by tu zrejme boli už len kvôli tomu, že je sobota.

Nakoniec sa finálne číslo platiacich zastaví na 25, čo je myslím si super. Keď mi Paľko povedal, že deň predtým mali v Žiline dvanásť platiacich, som sa aj kus hrdo cítil, haha. Ako píšem, číslo je spokojné, aj keď značná časť ľudí by tu bola tak či tak, ale hlavne prispeli, a samozrejme kus pomohlo aj angažovať domácu kapelu, čo v tomto smere pomôže. Vo výsledku to zrejme nebol taký prúser, ako by sa dalo predpokladať, ale ani žiadne terno. No nič, dáme brko a nejaké pálenky, dobre bude.

Štartujú PIVNICA. Dravý punk, mám pocit, že prvýkrát ich vidím s Wrbom za bicími. Zmena k lepšiemu, mám pocit, že je to živelnejšie a údernejšie ako predtým. Chalani sú posadení, zvuk si nastavili spokojný a tak im to pekne odsýpa. Skladby sú pestré a dynamické, síce to nie je úplne môj šálok kávy, ale výkonnostne super a špeciálne oceňujem príhovory v primeraných časových mantineloch, kde odznelo podstatné, a pritom to nepôsobilo hlucho a nezdržiavalo set. SAMORAST nastupujú po krátkej chvíľke, toto ma baví kus viac, hlavne skrz to, že ich emotívne zafarbený hardcore/punk pokrýva širšie spektrum pocitov. Sú takisto zladení, posadení a hrajú brutálne dobre. Som aj zabudol, aká je táto kapela pestrá a zaujímavá. A aj to, že Wrbo je celkom slušný psychopat za bicími, čo vie vytiahnuť aj fajnový blastbeat. Mal by dať dokopy ten podpoliansky blackmetal, či čo sa to vyhrážal dávnejšie. Hlásim sa na vokál bratranec, mysli na mňa potom. SAMORAST ma držal celý set a osem skladieb preletelo priestorom ako nič. Ostávalo už len PEXESO. Tí dodali svoj klasický set, kde sa našli novšie veci, ale aj staré klasiky, ktoré ľudia poznajú doma aj mimo. Stále hrajú energicky, stále ich to baví, stále to píše. Setom sa bavili, bolo to vidno a našlo to aj odozvu pred pódiom a ľudia sa spokojne bavili s nimi. Fajná bodka za celým večerom, ako hudobne, tak aj atmosfericky.

V konečnom dôsledku to dopadlo dobre, myslím. Akurát som chcel ešte pokecať s chalanmi, ale stihli zdrhnúť skôr, ešte počas posledného setu, ani som si to neuvedomil. Ostalo už len prevrátiť do seba nejaké panáky, čo to skrútiť do papieriku a potom sa v rozumnom čase pobrať domov, aby som stihol dať ešte sobotné posedenie so ženou na terase. Experiment s koncertom po dlhej dobe nedopadol najhoršie, takže ak si niekto trúfa ho zopakovať s inými premennými, do toho. Budem tam.

PS: Najzábavnejší moment večera jednoznačne vyhráva moment, kedy sa Kubo z PIVNICE pýtal, či majú kapely na bare nejaké drinky, na čo dostal od Maroša zavrtenie hlavou na pípou so slovami: "Na to nemám peniaze." Ani chlp nepustiť. Vitaj u nás, bráško.